کارگردان خوزستانی گفت: بدون پشتوانه علمی و تعهد اخلاقی نمی‌توان در هنر به رشد و تعالی رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالرضا حیاتی، هنرمند، نویسنده و کارگردان خوزستانی اظهار کرد: متولد سال 1332 هستم و از دوران دبیرستان فعالیت خود را با نوشتن مقاله در مطبوعات شروع کردم و این فعالیت بیشتر در رابطه با سینما و تئاتر بود و مورد استقبال قرار می‌گرفت.

وی ادامه داد: کم‌کم ارتباطم با ادبیات قوی‌تر شد و شروع به قصه‌نویسی کردم و قصه‌های کوتاهم را به مطبوعات ارسال می‌کردم و از این طریق بود که وارد مسائل سیاسی شدم.

این نویسنده و کارگردان خوزستانی تصریح کرد: پس از انقلاب در جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری شرکت کردم و مقام‌ها و جوایز متعددی را کسب کردم.

وی افزود: تمایل به نویسندگی داشتم و بعد وارد کار نقاشی و خوشنویسی شدم اما بیشتر در حوزه نویسندگی کار کردم و نمایشنامه‌های بسیاری را نوشتم که مورد استقبال قرار گرفت.

حیاتی تأکید کرد: با نهادهای مختلفی از جمله سپاه پاسداران، امور تربیتی، جهاد سازندگی، ارشاد اسلامی و صداوسیما کارکردم و با شهرستان‌هایی که ارتباط داشتم نمایشنامه ارسال می‌کردم و داوری می‌کردم.

وی همچنین گفت: در حیطه مداحی هم کارکردم و نوحه می‌سرودم و درزمینهٔ شعر و شاعری هم‌دستی بر آتش داشته‌ام.

این هنرمند پرتلاش خوزستانی که هم‌اکنون دوران خانه‌نشینی را طی می‌کند یادآور شد: بعد از بازنشستگی احساس کردم که به‌نوعی تخلیه‌ شده‌ام و در نتیجه خانه‌نشین شدم و دستم به قلم نرفت و احساس پیری می‌کنم.

وی ابراز داشت: متأسفانه یکجانشینی در منزل باعث شده که به خستگی مفرط روحی دچار شوم و بیماری به سراغم بیاید که امیدوارم بتوانم خودم را از این وضعیت نجات دهم.

حیاتی در پایان گفت: از جوانان می‌خواهم اگر می‌خواهند وارد عرصه هنر شوند باید ابتدا مطالعه را فراموش نکنند و با علم و آگاهی به این حیطه وارد شوند زیرا بدون پشتوانه علمی و تعهد اخلاقی نمی‌توان به رشد و تعالی در زمینهٔ هنر دست پیدا کرد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.