مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی از آب رسانی سیار به 426 روستا در این استان خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ بسکابادی،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری اداره کل آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: تعداد974 روستا در خراسان جنوبی وجود دارد که 907 روستا جمعیتی بالای 20 خانوار را دارند و که برای 426 روستا آب رسانی سیار انجام می شود.

وی افزود:61 درصد روستاها فاقد تنش آبی هستند،19 درصد دارای تنش آبی و 20 درصد دارای شبکه آب راکد هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی گفت: 128 هزار مشترک در روستاهای خراسان جنوبی وجود دارد که 92 درصد مشترکان خانگی،3 درصد مشترکان اداری،4 درصد مشترکان تجاری و 1 درصد آب آزاد است.


بسکابادی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته کاهش آبرسانی سیار برای 50 روستا را شاهد بودیم،افزود: امسال 120 میلیارد تومان اعتبار برای روستاهای خراسان جنوبی مصوب شده است که با دریافت این مبلغ 93روستا از بحث تنش آبی خارج خواهند شد.

 خراسان جنوبی پایین ترین ضریب آب بها در کشور را دارد

هاشمی مقدم،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه خراسان جنوبی پایین ترین ضریب آب بها در کشور را دارد، گفت: در خراسان جنوبی مصارف خانگی مردم نسبت به مصارف خانگی کشوری بالا است و 77 درصد مشترکان خانگی زیر 20 مترمکعب مصرف می کنند.


وی با بیان اینکه سرانه برخورداری جمعیت از فاضلاب در کشور 44 درصد است که این آمار در خراسان جنوبی 28 درصد است،افزود:تعداد 28 هزار نفر مشترک در حاشیه شهر بیرجند وجود دارد.


انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.