رییس جهاد کشاورزی طبس از خشک شدن 42 رشته قنات طی 17 سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از بیرجند ؛رییس جهاد کشاورزی طبس امروز در شورای اداری شهرستان طبس با بیان اینکه بارندگی های امسال و سال گذشته تأثیر زیادی روی کاهش محصولات کشاورزی داشته است،گفت: طی 17 سال گذشته 42 رشته قنات در شهرستان طبس خشک شده است.

بخشایی افزود:افزایش شدیدی در تعداد دامهای شهرستان ایجاد شده است که سقط جنین و عدم باروری دامها ناشی از وضعیت نابسامان مراتع بوده است.

رییس صنعت،معدن و تجارت شهرستان طبس نیز دراین جلسه ضمن ارائه ی گزارشی گفت:مشکل اکثر واحدهای صنعتی درطبس زیرساختهایی همانند برق و آب است .

جلالی افزود: درطبس مشکل تأمین برق داریم که شهرک صنعتی را با مشکل مواجه کرده است و نیازمند سرمایه گذاری ویژه است و پیش بینی 4 مگ برق برای شهرک صنعتی شده که عملا باید از یکی از پستها برق برای شهرک کشیده شود.

وی گفت: درحوزه معدن کارهای زیادی انجام شده است و تولیدات معدنی طبس اشتغال زایی خوبی داشته است و20 برابر شهر بعد از خودمان در نهبندان سنگ ذخایرداریم.

محمدزاده رییس اداره آب و فاضلاب طبس نیز در سخنانی افزود:درتابستان سال جاری تأمین آب شهرستان مدیریت شد و با همراهی مردم فصل گرما پشت سرگذاشته شد.

مقدس رییس شورای اسلامی شهر آیسک نیز اظهار کرد:با درایت استاندار شاهد بکارگیری نیروهای اندیشمند هستیم که امروز در استان خراسان جنوبی اتفاق می افتد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس درسخنانی ضمن تبیین سند چشم انداز کشور و استان و شهرستان گفت:اصلی که رهبرمعظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی مطرح کردند در طبس در معادن،راه آهن فرودگاه،کویر و پتانسیل هایی نهفته است که اگر اتفاق بیفتد مشکلات یک به یک مرتفع خواهدشد که نیاز به پیگیری و بحث در جلسات توسعه شهرستان دارد.

طلایی افزود:اولین شرط برای اجرای چشم انداز سند توسعه هم صدایی است و امروز خراسان جنوبی توجه ویژه ای به شهرستان طبس دارد و با قاطعیت میگویم نگاه دولت به طبس خاص است و مهمتر از این، شنیدن صدای واحد از ما درسطح کشور است که مطالبات رامحقق خواهد کرد.

وی بخشهای گردشگری و آموزش و پرورش را بسیار مهم دانست که در بخش توریسم و ژئوتوریسم رقابت پذیری ندارد و میتواند به سایر واحد ها نیز کمک کند و پای گردشگر نسل سوم به طبس بازشده است.

طلایی گفت:توسعه و رونق در استان خراسان جنوبی منوط به توسعه ی شهرستان طبس است.

وی افزود:داشتن دانشکده ی علوم پزشکی درطبس یک ضرورت است که راه اندازی کلینیک های تخصصی را پشت سرخواهد داشت.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس گفت:نزدیک عید است و باید به گونه ای کارکنیم که نوروز 96 شهرستان طبس آبروی استان باشد.

وی گفت :سیمان ،کانسرام و کک مشکلاتی قابل حل دارند و در اولویت قراردارند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار