نشست رسانه‌ای نخستین هنرهای نمایشی چرخ و فلک امروز یکشنبه 11 تیر ماه در سالن تئاتر شهر برگزار شد.

//////////////////به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست رسانه‌ای نخستین جشنواره هنرهای نمایشی چرخ و فلک، (با هنرنمایی کودکان 3 تا 7 سال) در روز یکشنبه ۱۱ تیر ساعت ۱۱ با حضور دبیر جشنواره شبنم قلی‌خانی و قائم مقام دبیر حامد زحمتکش و اهالی رسانه در سالن مشاهیر تئاتر شهر برگزار شد.

در ابتدای شروع نشست، شبنم قلی‌خانی به عنوان دبیر جشنواره گفت: من از زمانی که مادر شدم، بیشتر به کودکان اهمیت دادم و بیشتر برایم با ارزش شدند و من با مطالعاتی که در زمینه‌های روان‌شناسی و تحقیق بر روی کودکان 3 تا 7 سال داشتم، فهمیدم که کودکان در این سن، بیشترین تأثیر را می‌پذیرند و شخصیتشان شکل می‌گیرد، به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم که این جشنواره را برگزار کنیم و حتی آن را بین‌المللی کنیم. در تمام دنیا تنها سه جشنواره به کودکان اختصاص داده شده است که دو مورد از آن‌ها در آمریکا و یکی هم در آلمان قرار دارد.

وی همچنین افزود: ثبت‌نام کودکان تا ۲ مرداد ادامه دارد و تا به الان، ۹۹ نفر در استان‌های تهران، اصفهان، فارس، لرستان، گیلان، ورامین، بوشهر و یزد ثبت‌نام کرده‌اند و تا ۲ مرداد ماه یک تیم ۱۰ نفره از کارشناسان را داریم که به کودکان در پلاتوهای پیچ از ۹ صبح تا یک بعدازظهر به گروه‌های علاقه‌مند آموزش بدهند.

دبیر جشنواره در خصوص ارسال فیلم‌ها تصریح کرد: وقتی خانواده‌ها فیلم ارسال می‌کنند یک کدی برایشان می‌آید و بعد هم که وارد سایت آپارات می‌شوند یک کانال شخصی درست می‌کنند و ایمیل و اطلاعات شخصی را وارد می‌کنند و فیلم را آپلود کنند، فقط باید عرف اسلامی رعایت شود.

وی بیان کرد: ما یک هیأت پنج نفره از داوران داریم که ۲ نفر از آنها از شورای سیاست‌گذاری هستند که فیلم‌ها را انتحاب می‌کنند و در ۱۰ مرداد وارد مرحله بعد می‌شوند. گروه‌هایی هم که فیلم‌هایشان برگزیده می‌شود، از ۱۰ مرداد تا 3 شهریور در مراحل تکمیلی کارها را ارسال می‌کنند و مربی‌ها آن‌ها را با دقت و نظم بیشتری یاری می‌کنند.

قلی‌خانی ادامه داد: در تاریخ ۳ تا ۶ شهریور هم این گروه‌ها برای کارشناسان یک بار اجرا می‌کنند تا ایراد کارشان گرفته شود و بتوانند وارد مرحله سوم شوند.

دبیر جشنواره گفت: علت انتخاب تماشاچی محدود از سوی ما این بود که در آینده بتوانند برای تعداد حتی ۳۰ نفر هم اجرا کنند.

شبنم قلی‌خانی‌در پایان تصریح کرد: در تاریخ  22 تا 24 شهریور هم برای اجراهای هر گروه  وارد مرحله داوری می‌شویم و  ۲۵ شهریور تاریخ اختتامیه است.

لازم به ذکر است؛ تماشای آثار در یکی از سالن‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری انجام می‌شودو در اختتامیه ما نفر اول و دوم و سوم نداریم بلکه برگزیدگان به طور هم سطح مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

سپس حامد زحمتکش به عنوان قائم مقام دبیر گفت: تفاوت جشنواره چرخ و فلک با دیگر جشنواره‌ها این است که؛ ما درگیر پروسه هستیم و زمان برای اجراها عامل محدودکننده‌ای نیست یعنی ما در تمام تابستان درگیر این  جشنواره هستیم.

وی افزود: جشنواره به همت موسسه هنرهای نمایشی تماشاگان همراهی می‌شود و این موسسه فعالیت رسمی خود را با این کار آغاز کرد. ما از سوی هیچ سازمان خصوصی حمایت نمی‌شویم چرا که با انگیزه فعال‌سازی سازمان خصوصی شروع به کار کردیم ولی ما در همه سطوح حتی شیرخوارگاه آمنه هم اطلاع‌رسانی برای پیوستن به این جشنواره کرده‌ایم.

زحمتکش اظهار داشت: ما یک جزوه تئاتر در نظر گرفته‌ایم که قرار است به تمام کارشناسان گروه‌ها حتی در شهرستان داده شود تا در کلاس‌ها به کودکان به زبان ساده آموزش بدهند. حتی در تمام شهرستان‌ها ما کارشناسانی را داریم که با ما در ارتباط هستند و با کودکان کار می‌کنند و حتی به آن‌ها تکالیفی را می‌دهند تا انجام دهند.

قائم مقام دبیر جشنواره همچنین اعلام کرد: ما قرار نیست با کارهای حرفه‌ای روبه‌رو شویم بلکه می‌خواهیم کار خلاقانه ببینیم و با نگاه کارشناسانه آن‌ها را بررسی کنیم.

حامد زحمتکش در پایان گفت: فراخوان پوستر جشنواره هم هفته آینده اعلام می‌شود و اصحاب گرافیک آثار خود را با محوریت نخستین جشنواره هنرهای نمایشی چرخ و فلک برای ما می‌فرستند که از بین آن‌ها پوستر جشنواره انتخاب می‌شود.

 

انتهای پیام/

                                                       برگزاری جشنواره هنرهای نمایشی چرخ و فلک برای کودکان 3 تا 7 سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.