مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تربت جام یپش بینی کرد ۳۴۰ هزار تن خربزه از مزارع تربت جام برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد جعفرجوادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تربت جام گفت: دراین شهرستان که بعنوان قطب تولید خربزه کشور می‌باشد امسال با وجود مشکلات کم آبی، کاهش بارندگی‌ها و نصب کنتر‌های حجمی که باعث کاهش عملکرد نیز شده است، این شهرستان بیش از ۱۶ هزار هکتار از اراضی خود را به کاشت این محصول اختصاص داده است.

مدیرجهادکشاورزی تربت جام تصریح کرد: امسال ۴ هزار هکتار از این محصول به صورت نشائی و ۱۲ هزارهکتار آن بصورت بذری زیرکشت قرار گرفت.

جعفر جوادی افزود: برداشت این محصول از اوایل تیر ماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد و در این ارتباط بیش از ۵۰۰ هزار نفر به صورت فصلی در این شهرستان مشغول کار می‌شوند.

وی افزود، با نظارت مستمر کارشناسان این مدیریت، ترویج کشت نشائی و رعایت اصول کشاورزی در سال زراعی جاری سبب برداشت ۱۸ تن خربزه از هر هکتار مزارع جالیز تربت جام شده است.

مدیرجهادکشاورزی تربت جام بیان کرد: امسال بیش از ۱۴ میلیون تولید نشاء خربزه انجام و در مزارع این شهرستان کشت شد.

وی مشکلات پیش روی کشاورزان خربزه کار را عدم ثبات در بازار، نصب کنتر‌های حجمی وبه مراتب آن کمبود آب دانست که باعث کاهش عملکرد این محصول می‌شود.

جوادی افزود: ۴۰ درصد از مزارع خربزه استان به شهرستان تربت جام اختصاص دارد و تاکنون این محصول به کشور‌های آلمان و حوزه خلیج فارس صادر شده است که در راستای بازرگانی محصولات زراعی و افزایش ارزش افزوده محصولات توسعه صادرات و فرآوری ایجاد صنایع جانبی وابسته به این محصول از برنامه‌های این مدیریت می‌باشد.

انتهای پیام//س. ج


برداشت خربزه در تربت جام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.