معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان از خدمات‌دهی ثابت به دانش اموزان 10 نقطه از مناطق عشایرنشین استان خبر داد.

خدمات‌دهی ثابت به دانش اموزان 10 نقطه از مناطق عشایرنشین استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسین بهرامی نوید با اشاره به آموزش دانش‌آموزان عشایر استان همدان، اظهار کرد: عشایر قشلاقی استان همدان زمانی که در استان حضور دارند آموزش‌ها را دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه زمانی که عشایر قشلاقی از استان خارج می شوند امکان خدمات‌دهی به آنها وجود ندارد، ادامه داد: با توجه به اینکه عشایر همدان در استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان و خوزستان مستقر می شوند جلسات متعددی در راستای آموزش عشایر در این استان‌ها تشکیل شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه پنج سربازمعلم که از قشر عشایر هستند همراه عشایر حرکت می‌کنند، تصریح کرد: به دنبال جذب معلم عشایری برای برگزاری کلاس‌های تکمیلی هستیم.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای از دانش‌آموزان به دلیل مهاجرت کلاس‌های خود را کامل به صورت کامل دنبال نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: کلاس‌های تکمیلی در راستای تکمیل آموزش‌های نیمه تمام برگزار خواهد شد.

بهرامی نوید یکی از مشکلات آموزشی عشایر استان را پراکنده بودن و جابجایی زیاد آنها برشمرد و گفت: پراکندگی عشایر باعث کاهش و عدم خدمات‌رسانی مطلوب به عشایر شده است.

وی از خدمات‌دهی ثابت به 10 نقطه از مناطق عشایرنشین خبر داد و افزود: جوکار، نهاوند، سامن، ملایر، نواحی یک و 2 بهار، اسدآباد، قهاوند و فامنین مناطقی هستند که خدمات‌دهی به آنها به صورت ثابت انجام می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه در هر 10 منطقه یک مدرسه عشایری وجود دارد، تصریح کرد: اکثر مدارس ثابت عشایری در مناطق حاشیه‌ای شهرها هستند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 500 دانش آموز عشایری را زیر پوشش قرار دادیم، یادآور شد: این آمار در سال جاری به 834 دانش‌آموز عشایری رسیده و هدف ما افزایش این آمار است.

بهرامی‌نوید با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد عشایر بی‌سواد هستند، اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات سوادآموزی در عشایر عدم رغبت برخی از خانواده‌ها برای آموزش سوادآموزی فرزندان است.

وی با اشاره به جذب 300 دانش‌آموز عشایری در مدارس استان در سال گذشته، خاطرنشان کرد: آمار جذب دانش‌آموزان عشایری در مدارس استان در سال جاری به بیش از یک‌هزار دانش آموز افزایش خواهد یافت.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه غیر از معلم عشایری معلم اختصاصی برای عشایر نداریم، گفت: سال گذشته 25 نفر از معلمان خوزستان که از قشر عشایر بودند در ماه‌های مهر و آبان در همدان مستقر بودند و آموزش‌های لازم را اجرا کردند.

وی با بیان اینکه جذب دانش‌آموزان عشایر در مدارس استان به دلیل پراکندگی آنها سخت است، یادآور شد: سازمان برنامه و بودجه با اختصاص اعتبار استانی برای عشایر استان موافقت کرده است.

بهرامی‌نوید با اشاره به اینکه با اختصاص اعتبار سرانه هر دانش‌آموز عشایری سه برابر مدارس عادی خواهد بود، ادامه داد: اعتبارات مناسبی از سوی وزارتخانه به عشایر اختصاص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 500 سری کتاب درسی به صورت رایگان در بین دانش‌آموزان عشایری توزیع شد، تصریح کرد: توزیع رایگان کتاب در بین دانش‌آموزان در جذب دانش آموزان بسیار موثر بود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار