استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید بر توانمندی‌های اصناف و تولیدکنندگان داخلی تکیه کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛قربانعلی سعادت در مراسم بزرگداشت روز ملی اصناف، با بیان اینکه اصناف جزو پایه‌های اساسی نظام هستند و در این راه شهدای زیادی هم تقدیم راه انقلاب نموده اند، افزود: در شرایط امروز و برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری و برای گذر از اقتصاد تک محصولی نیز باید بر همین توانمندی اصناف و تولیدکنندگان داخلی تکیه کنیم؛ اصنافی که در جای جای ایران اسلامی اقتصاد کشور را مدیریت می‌کنند و پیش می‌برند.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از اصناف و لزوم آموزش آن‌ها با روش‌های نوین بازاریابی و فروش در جهت رونق فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی، ادامه داد: دولت نیز از محل کمک‌های فنی و اعتباری و در حد توان از اصناف و رونق کسب و کار آن‌ها در استان حمایت می‌کند و امیدواریم با تاسیس وزارتخانه مستقل بازرگانی، مسائل و مشکلات این قشر با تلاش و جدیت بیشتری پیگیری شود.

سعادت در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با مسائل مالیاتی اظهار کرد: تا پایان سال ۹۵، ۱۴ هزار و ۵۰۰ مودی جدید مالیاتی در استان شناسایی شده که از آن‌ها مالیات اخذ می‌شود و امروز باید تلاش کنیم که دولت در مسیر تامین هزینه‌های جاری کشور از مسیر مالیات به مرز خودکفایی برسد و مستقل از درآمد‌های نفتی اداره شود.

وی گفت: درآمد‌های مالیاتی استان در سال ۹۲ از ۴۸۰ میلیارد تومان به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان در پایان سال ۹۵ رسیده که برای این موضوع در سالجاری نیز برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

استاندار آذربایجان غربی همچنین به شعار سالجاری با عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اشاره و تصریح کرد: باید برای تحقق شعار سال و رونق اقتصادی و تولید و اشتغال جوانان فکر و برنامه ریزی اساسی صورت گیرد و همه مدیران و بخش دولتی و خصوصی بویژه تولیدکنندگان و اصناف برای عملیاتی شدن سیاست‌های مورد تاکید رهبری، اهتمام ویژه داشته باشند.

سعادت، ضرورت استفاده از کالا‌های تولید داخل استان را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: در استان نمایشگاه دائمی تولیدات داخلی راه اندازی شده و از تمام مدیران و مسئولین خواسته شده از این نمایشگاه بازدید کنند و مصارف مورد نیاز ادارات و دستگاه‌های متبوع خود را از محل تولیدات خود استان تامین کنند که این موضوع گامی است در جهت حمایت از کالا‌های تولیدی استان و رونق کسب و کار تولیدکنندگان.

موضوع دستفروشان و سد معابر از دیگر موارد مورد اشاره مقام عالی استان در این همایش بود.

وی در این ارتباط گفت: برای ساماندهی دستفروشان و مقابله با سد معبر، هم قانون و هم اراده کافی برای اجرای آن وجود دارد و انتظار می‌رود در این موضوع همه عوامل و دست اندرکاران پای کار باشند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.