آزمون و آموزش عملی رصد ویژه انتخاب تیم ملی نجوم و اختر فیزیک دانش آموزی کشور در نیاسر کاشان، کهن باغ شهر ایران برگزارشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرپرست تیم ونماینده باشگاه دانش پژوهان وزارت آموزش و پرورش در حاشیه این آزمون در گفتگو با خبرنگاران گفت: تعداد ده نفر از  دانش آموزان صاحب مدال طلای ایران ازمجموع دانش آموزان شرکت کننده سراسر کشور در آزمون‌های قبلی در این آزمون شرکت کردند که پنج نفر از آنها به‌عنوان منتخب و نماینده جمهوری اسلامی ایران برای حضور در المپیاد نجوم و اختر فیزیک جهانی معرفی خواهند شد.

موسوی، با اشاره به اینکه نمایندگان ایران در پنج دوره اخیر این رقابتها سال 91 رتبه پنجم، 92 رتبه سوم، 93 حائز رتبه دوم ، 94 رتبه اول و سال 95 رتبه دوم را در المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک کسب کرده انداظهار داشت: المپیاد جهانی نجوم در پاییز سال جاری در کشور تایلند برگزار خواهد شد.

مدیر دبیرستان معراج نیاسر نیز که این آزمون عملی کشوردر آن برگزار شد گفت: دبیرستان معراج نیاسر به خاطر موقعیت خاص مکانی و تاریکی به نسبت مطلق حیاط دبیرستان بیش از 10سال است که به عنوان کمپ رصدی شهرستان کاشان شناخته شده است.

مهدی تقی‌پور،با اشاره به فعالیت تیم های رصدی از سال 1382 در شهر نیاسر افزود:دانش آموزان ودانشجویان ازمرکز مطالعات علمی تهران ، دانشگاه های تهران ، صنعتی شریف ،الزهرا،ودبیرستان های فرزانگان ،علامه حلی ،هاتف ، علامه طباطبایی ، انرژی اتمی ایران ومفید تهران و قلم چی نظر اباد کرج وماهنامه نجوم وبرگزاری ماراتن مسیه نجوم سال 1394طی دهه گذشته در این دبیرستان به رصد ستارگان پرداخته‌اند.

وی، توجه خاص مسوولین شهرستان کاشان به این گردشگری علمی و نجومی بویژه ایجاد راهکارهای مناسب برای کاهش آلودگی نوری در شهر نیاسر و مراکز صنعتی اطراف شهر به ویژه شرکت سیمان کویر کاشان و رفاه حال دانش آموزان و اساتید برجسته کشور را خواستارشد.

به‌گفته‌وی، باتوجه به فعالیت مستمررصد خانه غیاث الدین جمشید کاشانی در نیاسر، آسمان پاک و پرستاره این منطقه و پیگیری سید جواد ساداتی‌نژاد، نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی مبنی بر ایجاد پارک نجوم در شهر  حضور توریست علمی و نجومی بررونق فرهنگی واقتصادی شهر خواهدافزود.

شهردار نیاسر نیز در پایان این گفتگو با ارج نهادن به به موضوعات علمی و تقدیر  از برترین های نجوم دانش آموزی کشور گفت: کم کردن آلودگی نوری از آسمان پاک وپرستاره نیاسر یکی از اهداف مدیریت شهری است.

سبحان نظری، افزود: این معضل به حول وقوه الهی و با همراهی و مشاوره دکتر صفایی، مسئول رصد خانه داشگاه کاشان در نیاسر و مدیریت برق شهرستان کاشان تا حد امکان وقابل قبول خاصه در نصب چراغ های بلوار ورودی نیاسر وبرخی از پارک ها مرتفع شده است.

شایان ذکر است:شهر سبز نیاسر با دارا بودن جاذبه های طبیعی، تاریخی و آیینی در 15 کیلومتری شهر کاشان، از طريق اتوبان در فاصله 220 كيلومتري شهر تهران پايتخت ايران ، 80 كيلومتري شهر مذهبي قم ، و 240 كيلومتري شهر تاريخي اصفهان قرار دارد.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری آزمون و آموزش عملی رصد ویژه انتخاب تیم ملی نجوم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار