معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از مصالحه 85 درصدی پرونده‌های ارجاعی به دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری ها در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛، سرهنگ حیدر اقبالی مطلق معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان‌شمالی گفت : واحد های مشاوره و مدد کاری علاوه بر کاهش بار پرونده های قضائی نقش انکار ناپذیری در کاهش آسیب ها و جرایم اجتماعی دارند .

وی افزود: با توجه به توانایی مشاوران و مددکاران اجتماعی شاغل در مرکز مشاوره و دوایر اجتماعی کلانتری های سطح استان از ابتدای سال جاری تعداد پرونده های ارجاعی به دایره مددکاری کلانتری ها 558 فقره بوده که تعداد 491 پرونده به مصالحه و سازش ختم شده است و این نشان دهنده مصالحه 85 درصد از پرونده های ارجاعی  است .

سرهنگ اقبالی با اشاره به مراجعه 383 نفر به مرکز مشاوره آرامش این فرماندهی در سه ماهه نخست سال جاری، گفت: در زمینه های روانشناختی، خانوادگی، فردی، ازدواج، حقوقی و انتظامی به مراجعان خدمات مشاوره ای ارائه شده است .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان‌شمالی با اشاره به برگزاری 40 جلسه مشاوره فعال در استان طی این مدت، افزود: یک هزارو 872 نفر در این دوره ها از آموزش های مشاوره ای برخوردار شدند  اقبالی مطلق برگزاری جلسات آموزش بهداشت روان برای کارکنان کلانتری ها و پاسگاه ها، اعزام واحد های سیار مشاوره به مناطق حاشیه شهر را از دیگر ماموریت های مرکز مشاوره استان برشمرد.

وی گفت: در راستای تعاملات این مرکز با مراکز مشاوره خصوصی مرکز استان، خدمات مشاوره ای پیش از ازدواج و مشاوره فردی به زوج های جوان با 50 درصد تخفیف ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.