وزش بادهای 120 روزه سیستان ، طوفان شن از جازموریان و خشکسالی های پیاپی زندگی مردم شرق استان کرمان را مختل کرده است.

طوفان شن مهمان همیشگی مردم شرق کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، حبیب الله نیکزادی نماینده مردم شهرستان های بم فهرج ریگان و نرماشیر با سفر به شهرستان فهرج در جلسه ای با حضور مسئولین و اعضاهای شوراهای اسلامی و معتمدین گفت :طوفان های شن جزئی از زندگی مردم شده است و مردم شهرستان های شرق استان بطور متوسط هفته ای دو روز با وزش طوفان روبرو هستند.

نیکزادی  گفت: وزش طوفان های 120 روزه سیستان و وزش طوفان از سمت جازموریان و مناطق کویری و خشکسالی های مداوم باعث ریزگردها و طوفان هاشده است .

وی افزود: منابع طبیعی و محیط زیست در این زمینه باید اقدامات جدی انجام دهند و زیر ساخت های ما در حال نابودی است و خیلی از مزارع و منازل کشاورزان در حال دفن شدن زیر شن های روان است و این شن‌ها باعث تخلیه روستاها و مهاجرت روستائیان به شهر شده که می تواند امنیت منطقه را به خطر بیندازد و ما این مشکلات را پیگیری میکنیم و مسئولان نیز باید توجه داشته باشند.

نیکزادی با اشاره به گرمای بی سابقه هوا در خصوص پیگیرهای انجام شده برای کاهش تعرفه های برق خاطرنشان کرد: یک سال است پیگیرم و هنوز در این زمینه به نتیجه ای نرسیده ایم و باید در این زمینه چاره اندیشی شود مردم بیشتر ضرر نکنند.

نماینده مردم شهرستان های بم فهرج ریگان و نرماشیر در رابطه با رفع مشکلات راههای روستایی بیان کرد: 2 هزار تن قیر رایگان برای آسفالت روستاهای 4 شهرستان شرقی اختصاص یافت و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد.

وی همچنین از تخصیص اعتبار برای ساخت ایستگاه نیمه تمام راه آهن فهرج خبر داد و گفت: همچنین برای ساخت4 ایستگاه راه آهن اعتبار اختصاص پیدا کرده است.

همچنین در جلسه پیگیری مشکلات مردم غلامرضا نژاد خالقی فرماندار فهرج از پیگیری برای تکمیل بیمارستان 32 تختخوابی فهرج خبر داد و گفت: بیمارستان فهرج با مشارکت بخش خصوصی تکمیل و راه اندازی می شود .

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار