ماریا زاخارووا اعلام کرد اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌دهد معارضان سوری یک ویدئوی ساختگی آماده کرده‌اند و قصد دارند با استفاده از آن، دولت دمشق را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کنند.

ساخت ویدئویی ساختگی برای تخریب دولت سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، واشنگتن را به آماده شدن برای انجام اقدامات تحریک آمیز در سوریه متهم کرد. سخنگوی وزارت خارجه روسیه معتقد است که اظهارات مقامات آمریکایی درباره تدارک حمله شیمیایی از سوی دمشق نه تنها  علیه سوریه بلکه همچنین، علیه روسیه است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز ( پنج‌شنبه، 8 تیر) خاطرنشان کرد به نظر می رسد وضع فعلی هم از زمینه نظامی و هم در زمینه اطلاع رسانی یک دسیسه و اقدام تحریک آمیز بزرگ باشد.

زاخارووا همچنین اعلام کرد مسکو اطلاعاتی به دست آورده است که نشان می‌دهد معارضان سوری یک ویدئوی ساختگی آماده کرده‌اند و قصد دارند با استفاده از آن، دولت دمشق را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کنند.وی در این خصوص، توضیحات بیشتری  ارائه نکرد.

پیش‌تر، هیزر ناورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، اعلام کرده بود واشنگتن اسناد و شواهد حاکی از تدارک حمله شیمیایی جدید از سوی دمشق را ارائه نخواهد کرد.


همچنین شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید، در صفحه رسمی خود در شبکه توئیتر با طرح این ادعا که واشنگتن تمهیدات بالقوه ای را برای وقوع یک حمله شیمیایی از سوی دولت بشار اسد، شناسایی کرده است، نوشت: در صورت وقوع حمله شیمیایی دیگر، دمشق هزینه سنگینی را پرداخت خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار