مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: طرح کرامت به صورت پایلوت در ملایر همدان و شهرستان فلاورجان اصفهان برگزار می‌شود.

طرح کرامت در ملایر برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛حمیدرضا الوند پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح سرپناه شبانه و مرکز ترک اعتیاد اظهار داشت: سه مرکز دی آی سی در سطح استان همدان فعال هستند که دو دی آی سی در همدان و یک مرکز در ملایر است.

وی با اشاره به اینکه دی آی سی‌ها مراکز ارائه خدمات روزانه هستند، افزود: در دی آی سی‌ها از ساعت 8 صبح تا 2 بعدازظهر به تمامی کسانی که به نحوی به بیماری اعتیاد مبتلا هستند خدمات ارائه می‌شود.

الوند بیان کرد: در دی آی سی‌ها کلاس‌های بهداشتی، آموزشی، تربیتی، پیشگیری و مقابله با اعتیاد برای افراد برگزار می‌شود که پس از تشکیل پرونده وضعیت خانوادگی این افراد رصد و پیگیری می‌شود تا ورود سلامت آمیز به خانواده و جامعه را داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان، تصریح کرد: در مراکز دی آی سی یا پناهگاه‌های روزانه خدمات بهداشتی و پیشگیرانه همراه با وسایل به افراد ارائه می‌شود و معمولاً کسانی که از این خدمات بهره‌مند می‌شوند دارای خانواده هستند.

الوند با بیان اینکه در کنار مراکز دی آی سی مراکزی به نام شلتر فعال هستند، تأکید کرد: شلترها از ساعت 2 بعدازظهر تا ساعت 8 شب و در ایام زمستان یا فصل‌های سرد خدمات شبانه روزی به کسانی که دارای سرپناه در آن شرایط نیستند خدمات ارائه می‌دهند.

وی گفت: خدمات ارائه شده در شلترها به صورت شبانه‌روزی توسط تیم متخصص از روان‌شناس تا مددخواه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و درمان اعتیاد خدمات ارائه می‌شود.

الوند با اشاره به اینکه امسال طرح پایلوت کرامت در دو استان کشور برگزار می‌شود، عنوان کرد: این طرح در شهرستان فلاورجان اصفهان و شهرستان ملایر همدان برگزار می‌شود که در این راستا هدف ما راه‌اندازی یک مرکز دی آی سی و شلتر دیگر در ملایر است و یک هماهنگی کامل بین تمام بخش‌های درگیر در حوزه اعتیاد وجود دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.