سازمان ملل به درخواست آمریکا بودجه عملیات صلح‌بانی خود را کاهش می دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک دیپلمات حاضر در شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه اعلام کرد به دنبال درخواست آمریکا برای کاهش هزینه‌های این سازمان، توافقی اصولی بر سر کاستن از بودجه عملیات صلح‌بانی به میزان 7.2 درصد (معادل 600 میلیون دلار) به دست آمد.


بر اساس این گزارش، توافق اصولی برای کاهش 600 میلیون دلاری بودجه اختصاص یافته برای حضور نظامی سازمان ملل در مناطق بحران‌خیز روز جمعه در مجمع عمومی این سازمان به رای گذاشته خواهد شد.


به گفته این دیپلمات که نخواست نامش فاش شود، تصویب این توافق در مجمع عمومی بودجه عملیات کلاه آبی ها را در سال 2018، از رقم هفت میلیارد و 870 میلیون دلار به رقم هفت میلیارد و 300 میلیون دلار کاهش می دهد.


آمریکا، که بزرگترین تامین کننده هزینه های نظامی سازمان ملل است، پیشنهاد داده بود بودجه عملیات صلح بانی 13 درصد کاهش یابد.


هر چند با اجرایی شدن بودجه جدید، عملیات سازمان ملل در دارفور سودان و جمهوری دموکراتیک کنگو، که پرهزینه ترین عملیات سازمان است، کاهش می یابد؛ اما دیگر ماموریت های نظامی سازمان ملل نیز دستخوش تغییراتی خواهد شد.


در حال حاضر، آمریکا 28.5 درصد از هزینه های عملیات صلح بانی سازمان ملل و 22 درصد از بودجه عمومی این نهاد را تامین می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار