كمتر از 5 ماه پس از انتخاب وي بعنوان رییس جمهور آمریکا اوباما به ديدار مقامات اسرائيل رفت تا همانند عروسك خيمه شب بازي به ساز آنها برقصد و در عين حال پيشنهادي بي ارزش را نيز به فلسطينيان بدهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه "پرس تي وي"  ؛ این شبکه در مقاله اي به قلم "رابرت فانتينا" – نويسنده ، روزنامه نگارو مدافع حقوق بشر _ نوشت: اوباما در سخنانش به گونه اي حمايت آمريكا از امنيت اسرائيل را تصريح كرد كه گويي این رژیم سالهاست مورد خشونت واقع شده است . رژیم صهیونیستی براي سالها ذي نفع خساوت هاي آمريكا بوده و روزانه در حدود 8 ميليارد و 500 ميليون دلار كمك نظامي از آمريكا دريافت مي كند. حالا اين مبلغ هنگفت را با كمك هاي آمریکا به فلسطين مقايسه كنيد ، صفر دلار!!!

رئيس جمهور آمريكا زمانيكه با "محمود عباس" ديدار كرد گفت:" مردم فلسطين استحقاق آينده اي اميدبخش را دارند. آنها بايد كشور و خاك خود را داشته باشند". سخنان زيبا اما بي اساس اوباما در مقابل تلاش هاي بي علاقه و بي فايده وي به نمايندگي از مردم فلسطين قرار مي گيرد. وي دوباره خواهان گفتگوهاي مستقيم فلسطين و اسرائيل بدون هيچ پيش شرطي شد.

اسرائيل مكررا تاكيد مي كند كه هيچ تمايلي به مذاكره ندارد. مذاكرات حقيقي تنها ميان دو حزب كه هر يك مي تواند خواسته ديگري را برآورده سازد صورت مي پذيرد. از نظر اوباما ، اسرائيل آزاد است تا هرچه مي خواهد از مردم فلسطين مطالبه كند بدون اينكه حتي يكي از خواسته هاي آنان را برآورده سازد. اسرائيل هر روز مردم بي گناه فلسطين را دستگير مي كند و انها را بدون هيچ اتهام يا محاكمه اي به زندان مي فرستد.

جامعه بين الملل و به ويژه آمريكا هيچ حرفي نمي زند. فلسطينيان در زندان هاي اسرائيل شكنجه مي شوند و پاسخ جهانيان به ظلم و قساوت سكوت است. با وجود نقض بسياري از قوانين سازمان ملل، اسرائيل تمام مرزهاي فلسطين خاك اين كشور، هوا و دريايش را تحت كنترل خود دارد.

صدها ايست بازرسي و توقف براي ممانعت از ورود تروريست هاي خيالي فلسطيني و دور نمودن آنان از اسرائيل به ظاهر فقيرو ضعيف طراحي شده اند، تا فلسطينيان را وادار نمايند مسير كارخود را كه تنها چندين دقيقه با آنها فاصله دارد را ساعت ها طي كنند. فلسطينيان به كمك هاي درماني اسرائيل نيازمندند چراكه آنها از وارد شدن دارو و كمك هاي درماني به فلسطين ممانعت مي كنند و يا در مقر بازرسي به دليل خودخواهي و قساوت براي روزها و ساعت ها نگهداري ميكنند.

 اين ظلم وستم باعث مرگ بسياري از نوزاداني شده كه به هنگام زايمان مادرنشان در محل بازرسي متوقف شده اند.دست كم 70 نوزاد فلسطيني در ايست هاي بازرسي "نيروهاي رژیم صهیونیستی" جان خود را ازدست داده اند. بسياري از كشاورزان فلسطيني روزها در ايست بازرسي متوقف مي شوند تا اين كه در نهايت محصولاتشان از بين مي روند. اين اسرائيلي است كه اوباما از مردم فلسطين مي خواهد بدون قيد وشرط، با آن وارد مذاكره شوند. 

در ساليان گذشته فلسطين هدف بسياري از اعضاي كنگره امريكا بوده است فلسطين با تمام تحريم ها مواجه بوده است از جمله تحريم كميته كمك ها ي غير نظامي آمريكا. اما آيا فلسطين استحقاق اين همه ظلم را دارد؟ دو موردي آمريكا تحمل ان را نداشته و ندارد از اين قرار است:

1)فلسطينيان براي عضويت در سازمان ملل نام نويسي كردند و با مجموع 107 راي موافق و 14 مخالف  به عضويت يونسكو در آمدند . پس از آن ، آمريكا تمام بودجه يونسكو  را كه در حدود 22% كل بودجه سازمان ملل بود، قطع كرد.

2)در نوامبر2012 فلسطين براي تغيير موقعيت از "كشور ناظر غير عضو" و مبدل شدن به يكي از اعضاي سازمان ملل نام نويسي نمود و 138 راي موافق در مقابل 9 راي مخالف كسب نمود. كنگره آمريكا نيز تصويب كرد در صورت هرگونه اتهامي عليه اسرائيل از جانب فلسطين در ديوان بين المللي كيفري، تمام كمك هاي خود به فلسطين را قطع خواهد كرد. اما هزينه اي كه آمريكا در قبال توقف تملق از دفاع از حقوق بشر در سرتاسر جهان پرداخت مي كند، چيست؟

اگر كسي فكركند كه آمريكا دفاع صوري از حقوق بشر را متوقف خواهد كرد، كاملا در اشتباه است . براي دفاع صادقانه از حقوق بشر مقامات آمريكا بايد شخاعت كافي را براي ديدن حقايق داشته باشند و واقعيت را از نگاهي بي طرف ارزيابي نمايند .



برچسب ها: فلسطین ، اوباما ، چاپلوسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار