250هزار تن گندم در خراسان رضوی به صورت تضمینی خریداری شد.

خرید تضمینی 250هزار تن گندم در خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، حمید رضا نوری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: این میزان گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان امسال در قالب 27 هزار و 410 محموله به صورت تضمینی خریداری شده است و با این میزان خرید خراسان رضوی هم اکنون از نظر میان خرید تضمینی گندم در کشور بعد از استانهای خوزستان، گلستان و فارس قرار گرفته است.

 

وی افزود: بیشترین میزان خرید گندم در خراسان رضوی مربوط به شهرستانهای تربت جام با 57 هزار تن، تایباد 32هزار تن و مشهد 20 هزار تن است.

 

وی گفت: هم اکنون خرید تضمینی گندم در مجموع از طریق 50 مرکز شامل پنج سیلوی دولتی، پنج کارخانه آردسازی، هفت سیلوی بخش خصوصی و 28 مرکز تعاون روستایی انجام می شود و در صورت نیاز امکان افزایش این مجاری وجود دارد.

 

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: مجموع ارزش ریالی محصول تحویلی بر مبنای قیمت خرید تضمینی اعلام شده سه هزار و 267 میلیارد ریال است .

 

نوری افزود: قیمت پایه خرید تضمینی با احتساب چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیرمفید 13 هزار ریال تعیین شده که در سطح استان با پرداخت 59ریال جایزه پاکی، متوسط قیمت گندم خریداری شده تاکنون بالاتر از قیمت پایه و بطور متوسط 13 هزار و 70 ریال است.

 

وی گفت: برداشت و خرید گندم در همه شهرستانهای خراسان رضوی در حال اجرا و خرید در مناطق شمالی استان آغاز شده است.

 

پارسال در مجموع 607 هزار تن گندم در خراسان رضوی تحویل دولت شد .

 

انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.