به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی معتقد است: اوقات فراغت دانشآموزان نباید به گونهای پر شود که فقط زمان بگذرد، بلکه این برنامهها باید بگونه ای در نظر گرفته شوند که ضمن پر شدن زمانهای آزاد و لذت بردن دانشآموزان، در نهایت چیزی هم به دانستههای آنها اضافه کنند.
فردین منصوری با بیان اینکه دانشآموزان در فصل تابستان اوقات فراغت زیادی دارند، اضافه کرد: دانش آموزان در این ایام بواسطه تعطیلی مدارس زمانهای آزاد زیادی دارند که خانوادهها باید برای استفاده مناسب آنها از این زمانهای آزاد برنامه داشته باشند.
وی با یادآوری اینکه اوقات فراغت به زمانهایی گفته میشود که فرد در آن اوقات هیچ کاری برای انجام دادن ندارد، لذا میتوان با برنامهریزی کاری کرد که افراد از این زمانها استفاده مفید ببرند، ادامه داد: باید مهارتهای ذهنی، بدنی، فکری و ارتباط اجتماعی دانش آموزان در فصل تابستان تقویت شود.
کارشناس مسئول اداره مشاوره تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد: اوقات فراغت دانشآموزان نباید بگونهای پر شود که فقط زمان بگذرد، بلکه این برنامهها باید بگونه ای در نظر گرفته شود که در نهایت چیزی هم به دانستههای آنها اضافه کند.
وی تصریح کرد: غنی سازی اوقات فراغت صرفا به معنای از این کلاس به آن کلاس رفتن دانش آموزان نیست، بلکه خانوادهها میتوانند برای آموزش مهارتهای زندگی به دانش آموزان در فصل تابستان برنامهریزی کنند.
منصوری با تاکید بر اینکه کودکان و نوجوانان امروز تعامل با دیگران را یاد نگرفتهاند، گفت: رشد شخصیتی یک فرد دارای ابعاد مختلف جسمی، عقلی، اجتماعی، اخلاقی(دینی و مذهبی) و عاطفی است که تنها در صورت پرورش همه این ابعاد خواهد توانست زندگی موفقی را در آینده تجربه کند.
کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی تاکید کرد: شاید در ارتباط دانستن آمار بالای طلاق و ناهنجاریهای اجتماعی با عدم یادگیری قدرت سازگاری و تعامل با دیگران چندان دور از واقعیت نباشد.
منصوری همچنین از خانوادهها خواست برای به گردش و مسافرت بردن فرزندان خود در تعطیلات تابستان برنامه داشته باشند، چراکه در این نوع از تفریحات خیلی از مسائل را میبینند و یاد می گیرند.
انتهای پیام/پ