مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: در بین شهرستان های استان اردبیل، خلخال بیشترین آتش سوزی مراتع را به خود اختصاص داده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان خلخال افزود: بیش از 45 هزار هکتار از جنگل ها و212 هزار هکتار از مراتع استان در خلخال واقع شده است، این امر موجب افزایش خطر حوادث آتش سوزی در این شهرستان شده ودر سال گذشته وقوع 20 مورد حادثه آتش سوزی در خلخال منجر به ازبین رفتن 460 هکتار از اراضی مرتعی وجنگلی این شهرستان شده است.

وی گفت: بیشترین عامل وقوع این حوادث بی دقتی گردشگران در روشن کردن آتش در اراضی مرتعی و جنگلی خلخال بوده و با ترویج فرهنگ حفظ و حراست از منابع طبیعی در بین مردم می توان از وقوع بسیاری از این حوادث پیشگیری کرد.

امامی یگانه تصریح کرد: سالانه بطور میانگین بیش از 5 هزار میلیارد ریال خسارت از جانب سرمازدگی و یا خشکسالی به بخش کشاورزی استان اردبیل وارد می شود.

وی افزود: بیمه محصولات کشاورزی تنها راهکار مطمئن برای جبران خسارات وارده است و برخلاف برخی اظهار نظرها کلیه خسارات کشاورزان خسارت دیده که محصولات خود را تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار داده اند سال گذشته و امسال پرداخت شده است.

 

انتهای پیام/ح

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.