مسئول سازمان بسیج سازندگی لرستان:

اجرای یک هزار و ۸۰۰ طرح اقتصاد مقاومتی در قالب صنایع تبدیلی در لرستان

علی بیرانوند از اجرای یک هزار و ۸۰۰ طرح اقتصاد مقاومتی با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در قالب صنایع تبدیلی در سال گذشته در لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛علی بیرانوند، مسئول سازمان بسیج سازندگی لرستان، گفت: فعالیت‌های بسیج سازندگی در سه بخش اجرای طرح های عمرانی در مناطق محروم، اجرای طرح¬‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی و همچنین کنترل، هدایت و پشتیبانی از حرکت¬‌های جهادی خلاصه می شود.


وی به فعالیت¬‌های صورت گرفته در زمینه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: سال گذشته یک هزار و ۸۰۰ طرح اقتصاد مقاومتی با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در قالب صنایع تبدیلی اجرا شد، برای هر شهرستان یک قطب صنایع تبدیلی تعریف شده که نمونه بارز این موضوع را باید توجه ویژه به تولید انجیر در پلدختر و یا آب انار در کوهدشت دانست.

مسئول بسیج سازندگی استان لرستان گفت: از صنایع تبدیلی و طرح-‌های اشتغال زا در راستای اقتصاد مقاومتی حمایت های ویژه‌ای صورت می¬گیرد هم چنان که در سال گذشته ۲۵۰ واحد صنعتی تعریف و برای هر واحد صنعتی تا سقف ۳۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.
بیرانوند با بیان اینکه سال گذشته ۱۶۷ طرح عمرانی با اعتبار ۳ میلیارد تومان احداث شد، افزود: طرح های عمرانی سازمان بسیج سازندگی شامل طرح های محرومیت زدایی است که با همکاری قرارگاه کوثر در سراسر استان انجام می گیرد.


مسئول بسیج سازندگی استان لرستان در ادامه گفت: از دیگر فعالیت-‌های عمرانی می توان به مبارزه با ریزگرد‌ها اشاره کرد به نحوی که در مرحله اول این طرح در ابتدای سال ۹۶ حدود ۱۰ هزار نهال سازگار با آب و هوای منطقه در استان خوزستان کاشته شد و مرحله دوم این طرح نیمه دوم سال اجرایی خواهد شد.
وی از اجرای طرح آبخیزداری به عنوان مهمترین طرح عمرانی سال جاری خبر داد و گفت: اجرای طرح آبخیزداری در قالب ۳ هزار و ۴۰۰ هکتار و با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان در ۴ شهرستان خرم آباد، الیگودرز، نورآباد و پلدختر امسال انجام می شود.


بیرانوند به فعالیت¬‌های عمرنی سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: اجرای ۲۵۶ طرح عمرانی در قالب ساخت مدرسه، احداث مسجد، احداث خانه محرومین و خانه طلاب، رنگ آمیزی مدارس در قالب طرح هجرت دانش آموزی، احداث جاده دسترسی در روستا‌ها و مناطق صعب العبور و احداث کانال¬‌های آب کشاورزی از جمله اقدامات بسیج سازندگی است.


مسئول بسیج سازندگی استان لرستان در خصوص کنترل، هدایت و پشتیبانی حرکت های جهادی اذعان داشت: حرکت های جهادی شامل فعالیت های بسیج جامعه پزشکی، بسیج مهندسین کشاورزی، جامعه بسیج صنعت، بسیج طلاب و طرح های هجرت دانش‌آموزی است.


وی افزود: سازمان بسیج سازندگی از طریق برگزاری کلاس¬‌های آموزشی، اجرای برنامه های فرهنگی، تامین هزینه های ایاب و ذهاب و نهایتا اعطای تسهیلات به طرح هایی با امکان اشتغال از حرکت های جهادی جوامع بسیج حمایت و پشتیبانی می‌کند.


بیرانوند از امضای تفاهم نامه‌ای با مسکن و شهرسازی خبر داد و گفت: طی این تفاهم نامه مقرر شد سازمان بسیج سازندگی با همکاری مسکن و شهرسازی تا سقف ۴ میلیارد تومان طرح عمرانی همانند اجرای طرح‌های زیرساختی، احداث خانه محرومین و ساخت مراکز فرهنگی در مناطق محروم و حاشیه‌ای شهر را انجام دهد.


انتهای پیام / د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار