تشکل های روستایی، کشاورزی و تولید شهرستان بررسی و ساماندهی می شود.

سید محمود میرطاهری رییس اداره تعاون روستایی شهرستان بافق درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  با اشاره به اینکه بافق دارای دو شرکت تعاونی تولید، سه شرکت تعاونی کشاورزی و يك نظام صنفی است عنوان کرد: كارهاي كشاورزی با بيش از چهار هزار نفر عضو از بهره برداران بخش كشاورزی منطقه با سرمایه ای بالغ بر يك ميليارد ریال و ذخيره قانونی بالغ بر چهار ميليارد ريال تحت نظارت اداره تعاون روستايی شهرستان در حال فعالیت است.

 وی با بیان اینکه در این جلسه به ارزيابي وضعیت جاری، ظرفيت ها، عملكرد و مشكلات تشكل ها پرداخته شد اظهار داشت: مدير سازمان تعاون روستايی يزد از دفتر كار و انبار شركت تعاوني كشاورزی فلاحت گستر بافق بازديد و از نزديك در جريان فعاليت های متنوع اين شركت تعاونی فعال قرار گرفت.

 میرطاهری خاطر نشان کرد: مدير سازمان تعاون روستايي استان وضعيت كلی شبكه تعاونی های روستايی و كشاورزی شهرستان را نیز مورد ارزیابی قرار داد.

رییس اداره تعاون روستایی با اشاره به نقش تاثير گذار تعاونی ها در توسعه روستاها و بخش كشاورزی گفت:تعاونی‌های روستایی، كشاورزی و توليد تحت نظارت سازمان تعاون روستايی به لحاظ ماهیت شبکه‌ای و مردمی بودن و برخورداری از اساسنامه ای جامع با طيف وسيعي از انواع فعاليت ها و وظايف متنوع از امکانات و شرایطی برخوردار است که در صورت مدیریت صحیح و کارآمد و حمايت هاي درست و به موقع دولت، می‌تواند به تحقق اهداف توسعه‌ای در روستاها و بخش کشاورزی بسیار کمک کنند.

میرطاهری اضافه کرد: تشکل های تعاونی باید زنجیره تولید تا مصرف محصولات كشاورزي منطقه را مدیریت و ساماندهی کنند.

وی گفت: کشاورزی با شرايط اقليمی كنونی سودآور و اقتصادی نیست و بيشترين سود توليد محصولات كشاورزی به جای كشاورزان كه توليد كنندگان واقعی محصول هستند به جيب دلالان و واسطه هايی كه هيچ نقشي در توليد محصولات ندارند خواهد رفت.

 رییس اداره سازمان تعاون روستايي بافق با اشاره به انتخاب اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل از بین افراد خبره و فعال اظهار داشت: تکمیل زنجیره تولید تا مصرف محصولات کشاورزی، توسعه فعالیت‌های اقتصادی نظیر ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و خرید و فروش محصولات کشاورزی از جمله ملزومات اساسی جهت كارآمد شدن تعاونی ها و حل مشكلات بخش كشاورزی منطقه است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.