مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از اوایل انقلاب تاکنون ۶۰۰ مسجد در استان راه اندازی شده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛  حجت‌الاسلام حمید برازش در نشست مشترک هیئت‌های مذهبی و ستاد شئون فرهنگی شهرستان گفت: اوایل انقلاب در شهرستان کهگیلویه تنها دو بنای مسجد وجود داشت این در حالی است که به برکت انقلاب اسلامی اکنون افزون بر ۲۰۰ مسجد در این شهرستان راه‌اندازی شده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان  افزود: بیش از یکهزار مسجد در سطح استان وجود دارد که از این تعداد تاکنون ۶۰۰ باب تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه در گذشته تعداد روحانیان در فضاهای تبلیغی استان انگشت شمار بود، گفت: نظام جمهوری اسلامی رویکردی ایجاد کرد که ۷۰۰ روحانی در این استان فعالیت دارند.

برازش افزود: ۶۰۰ خانه قرآن روستایی و شهری در استان دایر شده است.

وی موفقیت‌های حاصله در حوزه فرهنگ و تبلیغ استان را مرهون تلاش‌های متولیان و همکاری مسؤولان دانست و گفت: در سامانه کانون مداحان و سامانه ثبت روحانیون مقام‌های نخست کشوری را کسب کردیم.

برازش گفت: به همت بنیاد برکت دبیرستان معارف در دهدشت راه‌اندازی خواهد شد. حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی امام جمعه دهدشت هم در این نشست حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس را حماسی خواند و گفت: ماهیت نظام ما اسلامی است و اگر این ماهیت از نظام گرفته شود چیزی باقی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه مراسمات ملی و مذهبی و شئونات فرهنگی باید گسترش پیدا کند، افزود: این‌ها احتیاج به مدیریت و سازماندهی دارد.

حسینی با بیان اینکه اگر در کار فرهنگی سازماندهی صحیح شکل نگیرد نتیجه بخش نیست، گفت: فعالیت مبلغان دینی و کارهای فرهنگی از مشکلات و فاجعه‌های فرهنگی و اخلاقی جلوگیری می‌کند.

 

انتهای پیام/ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.