ماه رمضان امسال به 47 پرونده متخلف در استان رسیدگی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛سیدالجواد سیدالموسوی مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به رسیدگی به 47 فقره پرونده  تخلفاتی در ماه رمضان امسال در استان گفت: این آمار قطعی نیست و تا پایان ماه رمضان با افزایش این میزان مواجه هستیم.

وی ارزش ریالی این تخلفات را  33 میلیون ریال اعلام کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی تعداد کل پرونده های تخلفاتی رسیدگی شده در 3 ماهه نخست امسال را 867 پرونده دانست که در حوزه کالا و خدمات  680 پرونده در این مدت رسیدگی شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان این که 61 پرونده تخلفاتی قاچاق کالا و ارز در سه ماه نخست سال جاری رسیدگی شده است از افزایش 24 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

سید موسوی افزود: در حوزه بهداشت و دارو تعداد126 پرونده تخلفاتی وارده این حوزه ازسوی تعزیرات استان رسیدگی شده که نسبت به مدت مشابه 68 درصد افزایش داشته است.

وی همچنین از راه اندازی سامانه دادرسی الکترونیکی در خراسان شمالی خبر داد و گفت: سامانه دادرسی الکترونیکی با شماره ۱۳۵ در اواخر ماه گذشته به منظور تسریع و تسهیل در روند دادرسی در خراسان شمالی راه اندازی شده است.

سیدالموسوی اظهار کرد: این سامانه با هدف حمایت از حقوق مصرف کننده و ارتقای رضایت مندی مردم ایجاد شده است.

وی تسهیل و تسریع در روند پاسخگویی به شکایات و اعتراضات مردمی از اصناف را از جمله مزیت های سامانه دادرسی الکترونیکی برشمرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی با اشاره به اینکه این سامانه هم اکنون در زمان اداری پاسخگو است گفت: انتظار داریم تا ماه آینده بتوانیم این سامانه را به صورت شبانه روزی در خدمت شهروندان قرار دهیم.

گفتنی است، رسیدگی به شکایات در این سازمان بدون دریافت هیچگونه هزینه دادرسی انجام می شود.

انتهای پیام/آ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.