80 درصد از زندانیان فارس تحت آموزش قرآنی اعم از روخوانی، روانخوانی و تفسیر قرار می‌گیرند.

 گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حشمت الله حیات الغیب مدیر کل زندان‌های فارس بیان کرد: اولویت کاری این سازمان برگزاری برنامه‌های فرهنگی با اولویت نماز و قرآن است که بیش از 80 درصد از زندانیان فارس تحت آموزش قرآنی اعم از روخوانی، روانخوانی و تفسیر قرار می‌گیرند.


حیات الغیب با اشاره به اینکه 20 مرکز اصلاحی تربیتی در فارس وجود دارد، گفت: 15 زندان، 3 بازداشتگاه، یک مرکز کار و یک مرکز اصلاح و تربیت در استان داریم که زندانیان بر حسب نوع جرم، سن و سابقه تقسیم بندی می شوند.


وی با اشاره به اینکه 97 درصد زندانیان را مردان تشکیل می دهند و مابقی زن هستند، یادآور شد: مواد مخدر با 40 درصد و سرقت با 28 درصد بیشترین فراوانی زندانیان را دارند.


حیات الغیب با اشاره به اینکه یک هزار نفر زندانی در زندان های فارس وجود دارند که از یک جز تا 30 جز قرآن را حفظ هستند که در زندان موفق به حفظ کلام وحی شدند، اضافه کرد: 54 روحانی تمام وقت در زندان های فارس به ترویج علوم و معارف دینی مشغول هستند.


وی با یادآوری این مطلب که 63 نماز خانه در زندان های فارس وجود دارد که تمامی نمازهای روزانه به شکل جماعت اقامه می شود و این اداره کل توانسته به عنوان دستگاه برتر در اقامه نماز شناخته شود، افزود: 6 هزار و 649 متر مربع از نمازخانه ها به فرش سجاده ای مزین شدند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.