رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس از بازگشت مجریان ذیصلاح به چرخه ساخت و ساز در شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ غلامرضا نامورچی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس گفت: پس از 2 سال حذف مجریان و سازندگان ذیصلاح از چرخه ساخت و ساز در شیراز، با پیگیری هایی که مجموعه های مختلف انجام دادند، سازمان بازرسی کل کشور با بازگشت این مجریان به چرخه ساخت و ساز موافقت کرد.

نامورچی افزود: بر این اساس تمام ساخت و سازها تحت نظارت سازندگان و مجریان ذیصلاح انجام می شود که این کار به رعایت مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازها و افزایش کیفیت ساختمان کمک بسیاری خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه فارس از استان های زلزله خیز کشور محسوب می شود ادامه داد: ما در قبال جان و مال مردم مسئول هستیم و با توجه به اهمیت موضوع، تمام دستگاه ها و مجموعه ها باید در این زمینه به وظایف قانونی خود عمل کنند.

نامورچی با اشاره به طرح مباحثی مبنی بر هزینه بر بودن خدمات مهندسی در ساخت و ساز بیان کرد: جمع کل خدمات مهندسی کمتر از پنج درصد هزینه های تمام شده ساختمان را تشکیل می دهد که این رقم با توجه به تاثیری که این نظارت بر ایمنی، استحکام و زیبایی بنا دارد بسیار ناچیز خواهد بود.

وی، مهندسان مجری ذیصلاح را حلقه مفقوده صنعت ساختمان سازی دانست و اظهار کرد: حضور مجری ذیصلاح کمک می کند که عمر مفید بنا ارتقا یابد و آنچه در نهایت به بهره بردار نهایی یعنی شهروندان تحویل داده می شود یک ساختمان مستحکم و مقاوم است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس، درباره تخلف تعدادی انگشت شمار از مهندسان ذیصلاح گفت: نباید تخلف عده ای را به تمام مهندسان و فعالان این حوزه تعمیم داد.

او افزود: ایجاد یک فضای رقابتی سالم در حوزه مهندسی، باعث می شود که مهر به دستان از صحنه خارج شوند.

ناموذچی تعداد اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس را 32 هزار نفر برشمرد و بیان کرد: سالانه حدود چهار هزار مهندس به جمع اعضای این سازمان افزوده می شوند که با توجه به میزان پروانه های ساختمانی فعلی استان، سهم هر مهندس فقط حدود 400 متر خواهد بود.


وی ادامه داد: در شرایطی که تعداد قابل توجهی از مهندسان دارای پروانه فعالیت متقاضی در نوبت دریافت کار جهت نظارت هستند باید به سمتی حرکت کنیم که با ایجاد فضای رقابتی در این حوزه شاهد ارتقای کیفیت ساخت و ساز، کاهش زمان و هزینه های ساخت و ساز که در نهایت به نفع بهره بردار نهایی خواهد بود باشیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس تصریح کرد: آن دسته از مهندسانی که خدمات حرفه ای مهندسی مناسب و مطلوب ارائه نمی دهند باید از چرخه ساخت و ساز خارج شوند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.