مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: نطنز بیشترین سطح زیر کشت زعفران در استان اصفهان را دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عبدالرضا مهدی بادی  امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه نطنز بیشترین سطح زیر کشت زعفران را دارد، اظهار کرد: تمهیداتی برای صادرات آن به سایر شهرهای کشور انجام شده است.

وی از تولید محصول زعفران در دو منطقه نطنز و بادرود خبر داد و افزود: سطح زیر کشت این محصول ارزشمند در شهرستان نطنز در ده سال گذشته از 50 هکتار به بیش از 220 هکتار رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز با اشاره به ارزیابی‌های انجام شده توسط متخصصین و نیز دریافت گواهی کیفیت عالی آنان زعفران نطنز گفت: صادرات زعفران توسط شرکت‌های بسته‌بندی و در قالب تر و به صورت فریز شده در دستور کار است.

وی همچنین به برنامه‌های این اداره در جهت برگزاری هر چه بهتر جشنواره گیاهان دارویی و طب سنتی نطنز خبر داد و تصریح کرد: اداره جهاد کشاورزی با همراهی کارشناسان این اداره در برگزاری کلاس‌ها، معرفی فعالان گیاهان دارویی و آموزش و ترویج کاشت گیاهان دارویی مشارکت خواهد کرد.

مهدی‌بادی افزود: در این جشنواره از معاون وزیر جهاد کشاورزی کارشناسان توسعه گیاهان دارویی، کارشناسان گیاهان دارویی در سطح کشور و تیم متخصص گیاهان دارویی برای ارزیابی شهرستان نطنز و ارائه نقشه راه برای تولید گیاهان دارویی دعوت می‌شود.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه متخصصان و عموم را نیز را از جمله برنامه‌های مرتبط با فعالیت اداره جهاد کشاورزی در جشنواره گیاهان دارویی دانست و افزود: در این کارگاه‌ها در زمینه فرصت‌های شغلی گیاهان دارویی و نحوه کشت و کار گفت‌وگو شود.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز خاطرنشان کرد: حدود 600 نوع گیاه دارویی متنوع در شهرستان نطنز و در مناطق مختلف آن می‌روید که 20 نوع گیاه دارویی در شهرستان نطنز قابلیت تجاری دارد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.