افزایش حجم صادرات ایران به قطر تا یک میلیارد دلار

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: ایران و قطر تجارت ۱۰۰ میلیون دلاری با یکدیگر دارند که این رقم می‌تواند به یک میلیارد دلار هم برسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سلاح ورزی با اشاره به تنش سیاسی قطر با همسایگان عرب‌ خود، گفت: به واسطه‌ی تحریم این کشورها، قطر در خصوص طیفی از محصولات وارداتی از کشورهای مذکور در مضیقه قرار گرفته که این وضعیت برای کشورهایی چون ترکیه و ایران یک فرصت قلمداد می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان واردات قطر از کشورهای ۱۴ گانه‌ای که تحریمش کرده‌اند، ۵ میلیارد دلار بوده است افزود: عمده‌ی این میزان واردات از سه کشور عربستان، امارات و مصر صورت می‌گرفته است.

سلاح‌ورزی به تجارت ۱۰۰ میلیون دلاری ایران و قطر اشاره کرد و گفت: این رقم می‌تواند به یک میلیارد دلار هم برسد.

وی افزود: ما در اتاق بازرگانی در راستای بررسی امکان افزایش سهم ایران و البته لرستان از بازار قطر جلساتی برگزار کردیم که امیدوارم با هم‌اندیشی و برطرف کردن موانع و مشکلات پیش رو، جای پای فعالان اقتصادی لرستان را در قطر فراهم کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی خرم آباد با اشاره به این که جایگاه سهولت کسب و کار در قطر جایگاه نسبتا مناسبی است گفت: در بحث مالکیت نیز قوانین این کشور ۴۹ درصد مالکیت خارجی است که البته در مواردی تا ۱۰۰ درصد مالکیت خارجی هم امکان پذیر است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.