کارشناس مسؤول مدارس هیأت‌امنایی و شورا‌های آموزش و پرورش استان اصفهان گفت:صدور بی‌رویه مجوز تبدیل مدارس دولتی به هیأت امنایی سبب شد مشکلاتی اعم از عدم توجیه مدیران و هیأت امنا، حاکم بودن سلایق شخصی بر برنامه‌ها آموزشی و پرورشی و شفاف نبودن برنامه عملکردی مدرسه به وجود آید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اسماعیل احمدی دیشب در جلسه عمومی آموزش و پرورش اظهار داشت: هرچه به سمت جلو می‌رویم و آینده آموزش و پرورش را بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم که تکیه کردن بر منابع دولتی و اداره کردن صرف منابع دولتی تقریبا امکان‌‌پذیر نیست و در این راستا مدارس هیأت امنایی راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: مدارس هیأت امنایی مدارسی هستند که به منظور ارتقا کیفیت برنامه‌های آموزشی و پرورشی و استفاده از مشارکت‌های فکری، علمی، فرهنگی، اقتصادی و عاطفی مردم در راستای سیاست مردم محوری که به شیوه هیأت امنایی اداره می‌شوند.

کارشناس مسؤول مدارس هیأت‌امنایی و شورا‌های آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: اهداف مرتبط با این مدارس کیفیت بخشی به آموزش و پرورش، بهره‌برداری از ظرفیت مشارکت‌های مردمی، ارتقا الگوی مدرسه مداری مبتنی بر سیاست مدرسه محوری، تحقق عدالت آموزشی، تقویت استقلال مدیریت آموزشی و مالی مدارس و دعوت خیرین در مشارکت و احداث مدارس است.

احمدی با بیان اینکه نیمی از مدارس هیأت امنایی استان در شهر اصفهان است، گفت: صدور بی‌رویه مجوز تبدیل مدارس دولتی به هیأت امنایی سبب شد مشکلاتی اعم از عدم توجیه مدیران و هیأت امنا، حاکم بودن سلایق شخصی بر برنامه‌ها آموزشی و پرورشی و شفاف نبودن برنامه عملکردی مدرسه به وجود آید.

وی تصریح کرد: برای رفع مشکلات مداس هیأت امنایی اقداماتی از جمله نظارت بیشتر بر این مدارس، تدوین برنامه عمل در خصوص کلاس‌های فوق برنامه، تدوین برنامه عملکردی سالیانه و توجیه کردن مدیران و اعضای هیأت امنایی مدارس انجام شد.

 در پایان جلسه عمومی شورا عمومی آموزش و پرورش نیز تصویب شد که چند مدرسه در سطح شهر اصفهان از جمله دبستان آیت‌الله طالقانی، لباف‌زاده، ادیب، حداد‌زاده و خرم به صورت موقت و برای یک سال به مدارس هیأت امنایی تبدیل شوند و مدارس هیأت امنایی که رضایت از عملکرد آن‌ها در سال‌های گذشته وجود دارد به صورت دائم هیأت امنایی شوند؛ هم‌چنین تصویب شد که حداکثر 10 درصد به مبلغ شهریه مدارس هیأت امنایی افزوده شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.