نماینده شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس با بیان اینکه از استاندار راضی هستم، گفت: برنامه ای برای تغییر استاندار نداریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛غلام محمد زارعی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تعامل خوبی با اصحاب رسانه داریم، افزود: با توجه به مشغله کاری و مسئولتی که دارم نمی شد که نشست های خبری را دائم برگزار کنیم.

وی با اشاره به کارهای صورت گرفته در شهرستانهای بویراحمد و دنا در چند سال گذشته، اظهار کرد: پل سوم بشار یکی از پل های بسیار مهم شهر یاسوج است که در سال ۹۵مبلغ ۴میلیارد تومان برای آن منظور کردیم واما با توجه به تخصیص نیافتن ماده ۱۸۰ از مکانیز های دیگری استفاده کردیم که در دو یا سه ماه آینده فاز یک آن به بهره برداری خواهد رسید.

نماینده شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس به چهارخطه کردن جاده یاسوج به شیراز اشاره کرد و گفت: یک پل بزرگ دیگر آن را به پایان خواهند رسید که و به با توجه به اینکه این پل در مسیر ارتباطی قرار دارد به کد این پروژه پیوند دادیم که از بودجه های ملی برای آن تهیه شود که فاز دوم آن به متاقصه رفته است و امید داریم فاز دوم آن نیز به بهره برداری برسد.
زارعی ادامه داد: سال گذشته پل پایین شرف آباد را برای برون رفت از ترافیک به شهرداری داده شده داشتیم که عملیات اجرایی ان شروع شود و پل چهارم با تکمیل اعتبارات آن را به تکمیل خواهیم رساند.

وی به تقاطع مهریان اشاره کرد و گفت: یک تقاطع غیر همسطح و مدرن را در این مکان احداث کردیم و آن را در پروژه ملی باسوج اقلید منظور کردیم که از اعتبارت ملی برخوردار شود.

نماینده شهرستانهای بویراحمد و دنا ادامه داد: در مسیر سی سخت پل شهید نجفی را منظور کردیم که می تواند گام های موثری در حوزه راه داشته باشد.

وی به مسله تنش آبی در شهرستان بویراحمد اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی آن با یک مشکل میان بخشی مواجه است که امیدواریم این موضوع با بهره برداری از سد تنگ سرخ رهایی رفع شود.

زارعی با بیان اینکه روستاهای مهریان و بلهزار از یک آب اشامیدتی سالم و کافی برخوردار خواهیم شد، تاکید کرد: هرچند که باید صرفه جویی و فرهنگ استفاده از آن را لحاظ کنیم.

نماینده شهرستانهای بویراحمد و دنا به حوزه آب روستایی اشاره کرد و گفت: مجلس هفته گذشته مصوبه ای خوبی داشت که از صتدوق توسعه ملی بودحه ای خاص برای آن در نظر گرفته شود که درحال حاضر به صورت متمرکز کارهای خوبی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: موتور توسعه و زیرساختی روستاها را روشن کرده ایم و تمرکز ما توسعه کارهای اقتصادی برای کشاورزی است.

زارعی یادآور شد: توسعه آبهای کشاورزی روستایی را با تمام توان اجرا خواهیم کرد تا بتوانیم به اقتصاد مقاومتی کمک بکنیم چرا که این کار به مهاحرت معکوس کمک بسزایی شود.

وی به اورژانس هوایی استان اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت توپوگرافی استان نیازمند این خدمات درمانی بودیم و ما اولین استانی هستیم که از این موضوع استفاده می کنیم و در حال حاضر در دو نقطه این اورژانس هوایی را داریم.

نماینده شهرستانهای بویراحمد ودنا افزود: به دنبال لحاط کردن هواپیمای امداد هوایی در استان هستیم.

زارعی اظهار کرد: بنای ما توسعه اقتصاد روستاهاست که رشد کارآفرینی از این زمره است.

وی ادامه داد: دولت و محلس به اشتغال روستایی چشم و امیدی خاص دارد و مدیر صندوق کارآفرینی بیش از ۱۰سفر به استان داشته و رشد خوب ما در توسعه اشتغال روستایی در این زمره است.

نماینده بویراحمد و دنا به حوره ورزش اشاره کرد و گفت: ۱۴میلیارد تومان را از بودجه نفت برای توسعه مکانهای ورزشی اختصاص داده ایم که در سفر وزیر نفت ۳۰میلیارد تومان دیگر را به توسعه پروژه های ورزشی اختصاص خواهیم داد.

زارعی ادامه داد: از محل صرفه جویی ها رقمی توافق شد که از مبلغ ۲۱ میلیارد تومان به این موضوع اختصاص خواهد یافت که امیداریم بتوانیم این ۴۴میلیارد تومان را از وزارت نفت دریافت کنیم.

نماینده بویراحمد و دنا به طرح اسکان مسافران در شهرستان بویراحمد ودنا اشاره داشت و افزود: خوشبختانه هم در مرکز استان و هم در کریک و هم در سی سخت پروژه های خوبی در حال انجام است.

وی به پروژه های جمعه بازار اشاره کرد و گفت: یکی از بچه های خوب استان یک طرح خوب را برای این موضوع ارایه داده که نمادی از بازار سنتی است که با قیمتی بسیار پایین در دست احداث است و در اختیار این کسبه قرار خواهد گرفت و ما از این حلبی آباد نجات خواهیم یافت.

زارعی به مجتمع عمده فروشان باسوج اشاره کرد و گفت: این پروژه بزرگترین پروژه عمرانی استان است و به زودی از ترافیک این بازار در شهر نجات خواهی یافت.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تغییر استاندار گفت: ما برنامه ای برای تغییر استاندار نداریم و از عملکرد وی راضی هستم و اگر هم بنا بر تغیری باشد بومی مد نظر من است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.