مدیر گروه بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا کنون هیچ موردی از تب کریمه کنگو در این استان مشاهده نشده و نتیجه آزمایش سه مورد مشکوک به این بیماری نیز منفی بوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ظفر پریسای با اعلام این خبر افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 3 مورد مشکوک به تب کریمه کنگو گزارش شده است که با ارسال نمونه های آزمایشی به تهران پاسخ منفی دریافت شد.

وی ابراز داشت: با توجه به مشاهده مواردی از بیماری تب کریمه کنگو در برخی استان های همجوار، به منظور پیشگیری از این بیماری تاکنون جلسات متعددی با همکاری دستگاه های زیربط در استان برگزار شده است.

پریسای در ادامه گفت: برگزاری 3 نشست دانشگاهی، 5جلسه کمیته بحران استانداری با حضور استاندار، معاون سیاسی، مدیریت بحران و رئیس دانشگاه و جلسه مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته برای ایجاد آمادگی در استان است.

مدیر گروه بیماری های دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید نمود: تیم واکنش سریع استان و کلیه دستگاه های فعال برای پیشگیری و نیز درمان موارد احتمالی از آمادگی کامل برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه برای کلیه پرسنل بیمارستان ها و مراکز درمانی استان کلاس های بازآموزی برگزار شده است، تصریح کرد: برگزاری میزگردهای تلویزیونی، تجهیز بیمارستان ها به وسایل نمونه گیری جهت ارسال نمونه به انیستیتو پاستور ایران و توزیع 40 هزار پمفلت آموزشی از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه بود.

مدیر گروه بیماری های دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه داروهای تزریقی و خوراکی ریباویرین به اندازه کافی وارد استان شده است، تاکید کرد: این دارو تنها برای افراد محتمل بیماری و در صورت تشخیص پزشک عفونی تجویز شود.

پریسای دامداران، قصاب ها و پرسنل بیمارستان ها را از گروه های در معرض خطر دانست و افزود: آگاهی بخشی به گروه های درمعرض خطر، اجتناب از مصرف گوشت نیمه پخته، حفاظت شخصی در تماس با خون و ترشحات حیوان و نیز سمپاشی بدن و جایگاه دام در فصل فعالیت کنه ها از راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

وی در ادامه با بیان اینکه ایجاد یک اتاق ایزوله فشار منفی در کاهش انتقال بیماری های واگیر داری چون تب کریمه کنگو بسیار موثر است، گفت: در جلسه مدیریت بحران استانداری مقرر شد در زمینه راه اندازی اتاق ایزوله فشار منفی اقدام شود.

پریسای یکی از مشکلات پر خطر در استان را کشتار غیر مجاز دام در خارج از کشتارگاه عنوان کرد و افزود: کانون هایی همچون تنگاری، دیلگون، فیلگاه و مهریان از جمله مراکزی هستند که بیشترین کشتار غیر مجاز در آنها صورت می گیرد.

وی در پایان با بیان اینکه تاکنون هیچ کنه آلوده ای در استان دیده نشده است، گفت: با توجه به مطالعات صورت گرفته توسط سازمان دامپزشکی تاکنون هیچ مورد مشکوکی در استان مشاهده نشده و مردم می توانند با خیال راحت گوشت را از مراکز قانونی و مطمئن خریداری کنند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.