رییس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه معتقد است، شتاب‌دهنده‌ها می‌توانند به کانون‌های اشتغالزایی کشور تبدیل شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ؛معصومه خان احمدی با بیان اینکه مراکز شتاب دهنده در جهت حمایت بیشتر و بهتر از استارتاپ‌ها (تیم‌های متشکل از افراد خلاق و ایده‌پرداز) به وجود آمده‌اند، گفت: استارتاپ‌ها یا همان هسته‌های نوپا و گروه‌های ایده‌پرداز نمونه‌های موفق تشکیل کسب و کار در دنیای امروز هستند.

وی افزود: هزینه تشکیل استارتاپ که هسته‌هایِ اشتغال آفرین جامعه نیز محسوب می‌شوند بسیار پایین است بطوری که در برخی کشورها استارتاپ‌های 100 دلاری داریم و این بدین معنی است که با هزینه بسیار اندک می‌توان کسب و کار راه انداخت.

خان احمدی تصریح کرد: علاوه بر اینکه هزینه استارتاپ‌ها بسیار پایین است زمان و فرآیند رشد آنها نیز بسیار سریع است بطوری که یک استارتاپ می‌تواند ظرف مدت شش ماه به رشد برسد.

وی با بیان اینکه نهادهای مختلفی برای حمایت از رشد استارتاپ‌ها در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: از جمله این نهادها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد هستند و اخیرا نهادی که در این زمینه در کشور فعال شده شتاب‌دهنده هستند که تاثیر بسیار مثبتی در کسب و کار استارتاپ‌ها داشته و به آنها کمک می‌کنند که به سرعت توانمند شده و به کارآفرینان موفق تبدیل شوند.

خان احمدی خاطرنشان کرد: با رونق فعالیت شتاب‌دهنده‌ها قطعا اقتصاد کشور متاثر از این پدیده خواهد شد و این اکوسیستم کارآفرینی آرام آرام کشور را به سمت اقتصاد دانش بنیان پیش خواهد برد.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه افزود: تمرکز و فعالیت اصلی شتاب‌دهنده بر تجاری‌سازی اختراعات و نوآوری‌هاست.

 

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.