کرمانشاه؛

نباید با بروکراسی اداری و روند طولانی اخذ مجوزها سرمایه‌گذار را فراری داد

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه با روال عادی اداری نمی‌توان کارهای استان را پیش برد گفت: نباید با بروکراسی اداری و روند طولانی اخذ مجوزها سرمایه‌گذار را فراری دهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛استاندار کرمانشاه با بیان اینکه با روال عادی اداری نمی‌توان کارهای استان را پیش برد، گفت: نباید با بروکراسی اداری و روند وطولانی اخذ مجوزها سرمایه‌گذار را فراری کنیم.

اسدالله رازانی در کارگروه اشتغال استان کرمانشاه که امروز (31 خرداد) برگزار شد، اشتغال را موضوع اول استان دانست و اظهار کرد: بر اساس آخرین سرشماری کرمانشاه رتبه اول بیکاری را دارد و یکی از مهمترین زمینه‌های ایجاد شغل در استان رونق سرمایه‌گذاری است.

مدیر ارشد استان کرمانشاه با بیان اینکه باید برای سرمایه‌گذار فرش قرمز پهن کنیم و دید منفی به او نداشته باشیم، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر باید شرایط برای فعالیت سرمایه‌گذاران تسهیل شود.

 وی بر لزوم کوتاه شدن مراحل صدور مجوز و مسیر سرمایه‌گذاری در استان تاکید کرد که اولین قدم برای جذب سرمایه‌گذار و ایجاد شغل است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه فرآیند اداری گاهی آنقدر طاقت‌فرسا می‌شود که حتی سرمایه‌گذار را منصرف می‌کند، افزود: موردی داشتیم که یکی از سرمایه‌گذاران خوشنام استان برای مجوز یک گلخانه دو سال دوندگی کرد.

وی افزود: بخشی از این روند مربوط به قوانین و مقررات است و بخشی هم به خود کارشناسان بستگی دارد که گاهی مانع تراشی می‌کنند و یا کار مفید آنها کم است.

رازانی با اشاره به اینکه عمده سرمایه‌گذاری‌ها را در سه دستگاه اصلی سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و بخش گردشگری داریم، تاکید کرد: این سه دستگاه باید در کاهش بروکراسی اداری پیشقدم باشند و برنامه خود را در این خصوص ارائه دهند.

وی با بیان اینکه روند اخذ مجوزها باید کوتاه و برای مجوزهای کوچک و متوسط 10 تا 15 روز باشد، یادآوری کرد: اگر دستگاه در این مدت پاسخ استعلام را نداد به معنای مثبت بودن پاسخ استعلام است و اگر خارج از این روند با متقاضی برخورد شود، باید امکان پیگیری داشته باشد.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: در مناطقی مانند شهرک‌های صنعتی باید روند اخذ مجوز و گرفتن استعلام بسیار کوتاهتر باشد.

رازانی از ادارات سه‌گانه خواست روند اخذ استعلام از دستگاه‌های مختلف را خودشان پیگیری کنند و متقاضی را برای گرفتن استعلام از این اداره به اداره دیگر نفرستند که در برخی موارد می‌تواند باعث فساد شود.

وی گفت: به علاوه برای کاهش زمان رسیدگی به استعلامات، باید همه استعلام‌ها همزمان ارسال شود.

 مدیر ارشد استان کرمانشاه افزود: ما پنجره واحد داریم و نمایندگان دستگاه‌ها در آن مستقر هستند، اما عملا نمی‌تواند مجوز صادر کند.

استاندار کرمانشاه در ادامه از وضعیت کشاورزی استان هم یاد کرد و گفت: باید به سمت ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای و شهرک‌های دامپروی برویم و در هر شهرستان این دو شهرک را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در بودجه امسال 100 میلیارد تومان برای رونق اقتصادی استان در نظر گرفته شده، افزود: می‌توان از این بودجه برای رونق شهرک‌های کشاورزی استفاده کرد.

رازانی با بیان اینکه میزان گلخانه‌ها در کشور 10 هزار هکتار است، تصریح کرد: بر اساس این آمار باید 600 هکتار گلخانه در استان می‌داشتیم که این رقم امروز حدود 38 هکتار است.

وی اظهار کرد: البته قرار بود دو گلخانه در سرپل‌ذهاب و اسلام‌آباد غرب احداث شود که فعلا متوقف هستند و حتی گلخانه 50 هکتاری اسلام آبادغرب تسهیلات را از صندوق توسعه ملی گرفته است.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تعامل مثبت با مجمع نمایندگان استان تاکید داشت و افزود: در شرایطی که کرمانشاه در برخی از شاخص‌ها مشکلات بیشتری نسبت به کشور دارد، نیازمند بهبود این تعامل هستیم.

رازانی ادامه داد: باید تحمل خود را زیاد کنیم و امور را پیش ببریم، با کار عادی نمی‌توان امور استان را پیش برد و نیازمند همکاری و تعامل بین همه بخش‌ها هستیم.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.