فعالیت‌ ضعیف تشکل‌ها، سبب ورود واسطه‌ها در بازار محصولات کشاورزی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دلاور حیدر پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تقویت تشکل‌های بخش کشاورزی روند سرمایه گذاری و توسعه بخش کشاورزی را سرعت می‌بخشد، افزود: ظرفیت خوبی در بخش کشاورزی و دام و طیور استان وجود دارد که با تقویت تشکل‌های این بخش روند سرمایه گذاری و توسعه بخش کشاورزی گسترش می‌یابد.
وی با اشاره به فعالیت ۲۵۰ تشکل کشاورزی در استان مازندران گفت: اثر بخشی تشکل‌ها در کاهش فاصله قیمت در محل تولید تا مصرف کننده مشهود نیست.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تاکید کرد: تشکل‌های کشاورزی باید وابستگی خودشان را به دولت کم کنند.
حیدر پور وابستگی تشکل‌های کشاورزی مازندران به دولت را زیاد و در بیشتر مواقع غیر اصولی دانست و افزود: تقویت تشکل‌های بخش کشاورزی از زیر ساخت‌های توسعه بخش کشاورزی است که باید حمایت شوند.
وی  به ۳۰۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در مازندران اشاره کرد و افزود: تشکل‌ها پل ارتباطی ما و بهره برداران هستند که با انتقال مسایل و مشکلات می‌توان در رفع آن اقدام کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: امروز بیشتر اعضای تشکل‌های کشاورزی مازندران، تولید کنندگان با تحصیلات تخصصی بخش‌های کشاورزی هستند که می‌توانند با برخورداری از امکانات وتجهیزات کشاورزی، زنجیره پس از تولید تا مصرف کننده را شکل و ساماندهی کنند و در نهایت سود منصفانه‌ای را از مصرف کنندگان بگیرند.
حیدر پور با بیان اینکه روحیه کار کردن مشارکتی در مازندران پائین است، گفت: از آنجایی تولید کنندگان محصولات کشاورزی استان خرد و پراکنده هستند، فعالیت در قالب تشکل‌های کشاورزی اثر گذار خواهد بود.
انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار