معاون سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت:حضور دانش آموزان ایلامی در مدارس معارف اسلامی صدرا ضعیف است.

حضور دانش آموزان ایلامی در مدارس  معارف اسلامیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام:حجت الاسلام حشمت رستمی معاون سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: هم اینک دو مدرسه معارف اسلامی صدرا در شهر ایلام و دره شهر راه اندازی شده که در مجموع 64دانش آموز در مقطع متوسطه دوم در این مراکز تحصیل می کنند.

وی با بیان اینکه دو مدرسه اسلامی در استان دخترانه هستند و مهرماه امسال تنها 10نفر به این مدارس راه یافته اند، افزود: به علت استقبال اندک دانش آموزان پسر این مدارس برای دانش آموزان پسر در استان تاسیس نشده اند.

وی ادامه داد: مدارس اسلامی با این هدف راه اندازی و فعالیت کرده تا دانش آموزان در این مراکز با معیارهای اسلامی بیش از پیش آشنا شده و در آینده روحیه مذهبی قوی در کنار خدمت رسانی در جامعه داشته باشند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام یادآورشد: در این مدارس در کنار دروس تحصیلی برنامه های تربیتی خاص برای دانش آموزان در طول سال تحصیلی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه سالانه 600 میلیون ریال برای این مدارس هزینه می شود نظارت های این اداره کل بر فعالیت مدارس اسلامی را شامل انتخاب مدیر مدرسه با نظارت مشترک این سازمان و آموزش و پرورش، تامین هزینه و نیروی معاون اجرایی مدرسه، تامین مربی پرورشی، جذب مستخدم و تامین دبیران دروس مازاد عنوان کرد.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام اظهار کرد: در صورت استقبال دانش آموزان توسعه مدارس اسلامی در استان در دستور کار این سازمان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ د

استقبال اندک دانش آموزان در مدارس معارف اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.