سرپرست اوژانس کشور گفت: موضوع استقرار اورژانس در ایستگاه‌های آتش نشانی را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیر حسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور در جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در پاسخ به اظهارات اعضای شورای شهر تهران، اظهار داشت: موضوع استقرار اورژانس در ایستگاه‌های آتش نشانی را پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به جلسه اورژانس و مترو در خصوص استقرار اورژانس در مترو‌های تهران، افزود: با سازمان پدافند غیر عامل و متروی تهران صحبت‌هایی انجام شده تا از طریق تونل‌های مترویی که به بیمارستان‌ها نزدیک هستند، برخی خطوط مترو به شبکه ریلی متصل شوند تا در هنگام بحران بتوان از مترو برای افزایش سرعت خدمات رسانی و انتقال مصدوم و مجروح به بیمارستان استفاده کرد.

سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه تمام بیسیم‌های اورژانس تهران دیجیتال شده اند، گفت: نرم افزار آن به روز رسانی شده است، اما امیدواریم بتوانیم از مدلی مانند اسنپ را برای پزشکان و پرستاران استفاده شود تا در زمان وقوع حادثه و خدمات رسانی بتوانیم برای افزایش سرعت عملکرد از آن‌ها کمک بگیریم.

کولیوند با اشاره به ارایه گزارش در خصوص حادثه پلاسکو، گفت: از زمان حادثه پلاسکو درخواست ارایه گزارش کردم که شرایط آن تا به امروز محیا نشده بود.

وی ادامه داد: استفاده از خطوط بی آر تی و همچنین خطوط اضطراری در بزرگراه‌ها می‌تواند در کاهش زمان انتقال بیماران به مراکز درمانی موثر باشد.

سرپرست سازمان اورژانس کشور افزود: در بسیاری از خیابان‌ها خط ویژه لازم است، چراکه با این امر میتوانیم شاهد خدمات رسانی بهتر اورژانس باشیم.

کولیوند با بیان اینکه مخابرات لوکیشن مددجو را در اختیار اورژانس قرار نمی‌دهد، تاکید کرد:با مخابرات در این خصوص مشکل داریم و همین دلیلی می‌شود که به موقع به محل مصدوم و مجروح نرسیم.

وی در خصوص پیوست سلامت پروژه‌های شهری نیز گفت: ارایه پیوست سلامت برای پروژه‌های شهری جزء درخواست‌های ما است و هر کجا که لازم باشد در خصوص تهیه این پیوست‌ها آمادگی داریم که کمک کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار