عضو شورای شهر تهران گفت: اکنون که نیرو‌های اورژانس خود تقاضای امکانات کرده اند، ما هم باید برای افزایش ظرفیت‌ها اجازه لازم را برای استقرار و ورود آمبولانس به پایگاه‌های آتش نشانی بدهیم.

ضرورت اجازه استقرار آمبولانس‌ها در ایستگاه‌های آتش نشانی/ کمبود ٣٧٣ پایگاه اورژانس در پایتختبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رحمت الله حافظی عضو شورای شهر تهران در سیصد و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای شهر که امروز (سه شنبه) برگزار شد ضمن تشکر از پرسنل اورژانس کشور برای خدمت رسانی مطلوب به مردم اظهار داشت: کار اورژانس از دو جهت حساس و سخت است و این موضوع که نقاط ضعف در حوزه‌های پشتیبانی آنان را نیز با مشکلاتی مواجه می‌کند نامطلوب است.


وی با اشاره به اینکه شخصی جان بر کف در انتظار خدمت رسانی به هموطنان خود است، اما برخی از نقاط ضعف موجود در حوزه امکاناتی آنان را دچار مشکل می‌کند، گفت: در خردادماه سال ٩٤ صحبتی را در صحن علنی شورا مبنی بر قدیمی بودن سیستم بی سیم ایران و تقاضای نیروی‌های انسانی برای خروج از اورژانس به دلیل کمبود امکانات ارایه دادم و همان زمان هم گفتم که بیایید قبل از ایست قلبی اورژانس مداخله و مشکلات را رفع کنید.


وی همچنین به قرائت طرحی در خرداد ماه ٩٤ اشاره و تصریح کرد: در همان زمان باید ١٢٤ بالگرد در سیستم اورژانس کشور داشتیم، اما متاسفانه تنها ٤٩ بالگرد در کشور وجود داشت که غیر استاندارد بودند، همان زمان از شهرداری درخواست کردیم در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.


وی با اشاره به وجود ١١ پایگاه اورژانس در ایستگاه‌های آتش نشانی بیان کرد: این یک بحث مدیریتی است و شورا نباید در این خصوص نظر بدهد، در سراسر دنیا هم مشاهده کرده ایم که هر مأموریتی که نیرو‌های آتش نشانی و اورژانس همزمان با هم در محل حادثه حضور پیدا کرده اند، تلفات کمتری به همراه داشته است.


حافظی گفت: اکنون که نیرو‌های اورژانس خود تقاضای امکانات کرده اند ما هم باید برای افزایش ظرفیت‌ها اجازه لازم را برای استقرار و ورود آمبولانس به پایگاه‌های آتش نشانی بدهیم.


وی به ضرورت وجود یک پایگاه اورژانس برای هر 16 هزار نَفَر در کشور بر اساس استاندار جهانی اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر جمعیت ثابت پایتخت ٨.٥ میلیون نَفَر برآورد شده است که بر این اساس باید ٥٣١ پایگاه اورژانس در سطح شهر وجود داشته باشد، اما هم اکنون با وجود ١٥٨ پایگاه، کمبود بالغ بر ٣٧٣ پایگاه در پایتخت احساس می‌شود.


انتهاى پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار