رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سمیرم از اصلاح و ایمن سازی 12 نقطه پرتصادف جاده های این شهرستان در سه ماه اخیر خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی اکبر آقایی  با اشاره به وجود این نقاط در بخش هایی از شهرستان اظهار کرد: ایمن سازی این نقاط با نصب تابلوهای فسفری، حفاظ و گاردریل انجام شده است.

به گفته این مسئول، یکی از نقاط اصلی پرتصادف، گردنه دولت قرین در جاده سمیرم به شهرضا است که در یک برنامه کوتاه مدت آشکار سازی و ایمن سازی مسیر آن انجام شده و حذف گردنه نیز در برنامه بلند مدت این اداره قرار دارد.

وی ادامه داد: طول گردنه دولت قرین چهار کیلومتر است و تامین اعتبار برای انجام عملیات حذف آن از جاده صلی این محور در دست پیگیری جدی این اداره است.

آقایی در ادامه به اقدام ها و فعالیت های جاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سمیرم اشاره کرد و گفت: اصلاح هندسی تقاطع همسطح کمربندی غرب به سمت یاسوج و همچنین تقاطع همسطح روستای مهرگرد، فتح آباد بخش وردشت از جمله این فعالیت هاست.

این مسئول تصریح کرد: اصلاح هندسی تقاطع همسطح خیابان شیخ مفید منتهی به کمربندی سمیرم نیز با تعامل شهرداری در حال اتمام و تکمیل است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سمیرم افزود: احداث دوربرگردان روبری روستای بُردکان در کیلومتر پنج جاده سمیرم به شهرضا نیز در همین مدت در دست اقدام است و تا 70 درصد پیشرفت کار داشته است.

وی اضافه کرد: ترانشه برداری های بزرگ و سنگی در گردنه بین استانی پُشته جاده یاسوج نیز با هدف اصلاح هندسی درجاده یاسوج و گردنه بانه و ارژنک نیز به کار خود تا زمان برداشتن کل ترانشه در مسیرها ادامه می دهد.

وی سپس در مورد جاده سخت گذر و بین استانی سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تردد در این گردنه و جاده برقرار است و حتی خودرو های سنگین و تریلی نیز در حال تردد در این جاده هستند.

آقایی خاطر نشان کرد: ایمن سازی جاده سی سخت به پادنای سمیرم افزون بر یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا حفاظ و دیواره حائل و ضامن برای آن نصب شده و در ادامه راهدارخانه ای اختصاصی برای آن در نظر گرفته شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سمیرم گردشگری بودن منطقه سی سخت و پادنا را از عوامل بازکردن این مسیر بویژه برای استان همجوار عنوان و ابزار امیدواری کرد: اعتبار برای ایمن سازی کل مسیر در هر دو استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری تامین شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.