معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: جشنواره ملی عسل سبلان با هدف معرفی و برندسازی عسل سبلان به عنوان معروف ترین عسل کشور برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهلول تکلوی افزود: دامنه های سبلان در شهرستان مشگین شهر همواره محل استقرار کندوهای عسل بوده و عسل استحصالی از این منطقه مرغوب ترین عسل کشور محسوب می شود. 

وی گفت: در حال حاضر 320 هزار کندوی عسل در استان اردبیل وجود دارد و سالانه 6 هزار و 150تن عسل در استان اردبیل تولید می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: سالانه یک هزار و  210میلیارد ریال بطور مستقیم از محل فروش و صادرات عسل عاید استان اردبیل می شود و علاوه بر آن گرده افشانی زنبورهای عسل در باغات میوه نقش عمده ای در ترویج صنعت باغبانی استان دارد.

تکلوی با بیان اینکه از 6 هزار تن عسل تولید شده در استان فقط یک هزار تن از آن در داخل استان عرضه می شود گفت: ورود عسل های غیرمجاز و تقلبی و فروش آن در کنار جاده های استان با نام عسل سبلان موجب خدشه دار شدن محبوبیت عسل سبلان شده است.

وی افزود: سرانه مصرف عسل از 500 گرم در سال 88 به 960 گرم در سالجاری افزایش یافته و برگزاری جشنواره ملی عسل موجب معرفی این محصول بهشتی و ترغیب شهروندان به مصرف بیشتر آن خواهد شد.

تکلوی گفت: نخستین جشنواره ملی عسل سبلان نیمه دوم مرداد ماه سالجاری و همزمان با برداشت این محصول در شهرستان مشگین شهر  برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.