مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز از کاشت 20 هزار گلدان شمعدانی در پارک بزرگ ائل گلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حسن زاده مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: در روزهای استقبال از تابستان و فصل پرگردشگر تبریز، این تعداد شمعدانی با هدف ایجاد محیطی دلپذیر به طور گسترده در اطراف استخر ائل گلی کاشته شده است.


وی اظهار کرد: پارک ائل گلی تبریز به عنوان یکی از مهمترین نقاط گردشگری این شهر به شمار می رود که ضرورت ایجاد جلوه های منحصر به فرد برای استفاده شهروندان و گردشگران از آن بسیار ضروری است.


مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز، از گل شمعدانی به عنوان گونه ای مقاوم برای اقلیم منطقه یاد کرد و گفت: گل شمعدانی در برابر کم آبی بسیار مقاوم بوده و تا زمان سرد شدن هوا و حتی بارش برف، مقاومت و ماندگاری خود را حفظ می کند.


حسن زاده، با تاکید بر اینکه شمعدانی برای اقتصاد شهری بسیار مقرون به صرفه است، ادامه داد: این گل ها با شروع فصل سرما به واحد تولیدات سازمان پارک ها و فضای سبز تبریز انتقال می یابد و پس از آن از طریق نگهداری و تکثیر از طریق قلمه زنی در این محل، افزایش می یابد.


گلدان های شمعدانی در روزهای نزدیک به تابستان شروع به کاشت شده و با پدید آوردن منظری دیدنی می تواند به عنوان جاذبه ی گردشگری در این فصل به شمار می رود.


پارک ایل گلی از مهم‌ترین گردشگاه‌های تبریز است که در جنوب شرق این شهر واقع است.


این مکان در زمان آق‌قویونلوها ایجاد شده و در دوره صفویان گسترش یافته‌ است.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.