فرماندار شهرضا گفت: غفلت و ناآگاهی والدین از آثار مخرب فضای مجازی و همچنین شیوه صحیح استفاده از آن، آسیب های آن را افزایش می دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن گلابی در جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی شهرستان شهرضا، بیان کرد: در حوزه مسائل اجتماعی باید با دیدگاهی جامع و تخصصی و فارغ از سطحی نگری وارد عمل شویم.

وی با تأکید بر ضرورت تقویت باورهای مذهبی برای مقابله کارآمد با آسیبهای اجتماعی، بیان کرد: در روستای سولار در شهرضا باوجود آنکه کمبودهایی از نظر مسائل مادی دارد، ۷۰ نفر از حافظان قرآنی حضور دارند که در معنویت محیط اجتماعی آن تأثیر به سزایی داشته است.

فرماندار شهرضا اظهار کرد: معضلات اجتماعی تنها به حوزه مسائل فردی محدود نشده و مجموعه ای از عوامل در محیط اجتماعی را شامل می شود که باید بررسی و برای مقابله با آنها برنامه ریزی شود.

گلابی اذعان کرد: دشمن با استفاده از انواع ابزارهای رسانه ای و ارتباط جمعی که در اختیار دارد به دنبال ترویج فساد و بی بند و باری در محیط اجتماعی است و برای این منظور تخریب بنیان خانواده را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: غفلت و ناآگاهی والدین از آثار مخرب فضای مجازی و همچنین شیوه صحیح استفاده از آن، آسیب های آن را افزایش می دهد.

فرماندار شهرضا تأکید کرد: یکی از مهمترین ابزارهای مقابله با آسیبهای اجتماعی که متأسفانه به آن بی توجهی می شود، آموزشهای شهروندی در حوزه های مختلف و برای اقشار مختلف جامعه است، این آموزشهای باعث می شود تا جامعه با خودآگاهی از بروز و شیوع آسیبها جلوگیری کند.

گلابی همچنین با تأکید بر ضرورت استفاده از تحقیقات علمی برای شناسایی ماهیت آسیبهای اجتماعی و نیز شیوه های مقابله با آنها، گفت: دانشگاه های و مراکز آموز عالی در این زمینه رسالت خطیری بر عهده دارند، به همین منظور باید با واگذاری موضوعات تحقیقی در این زمینه از ظرفیت آنها استفاده کرد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.