دو مشاور ارشد ترامپ برای از سرگیری مذاکرات «صلح» به بیت‌المقدس و رام‌الله می‌روند

دو مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا برای مذاکره در خصوص تلاش‌ها بمنظور از سرگیری مذاکرات میان صهیونیست‌ها و فلسطینیان به بیت‌المقدس و رام‌الله سفر می‌کنند.

دو مشاور ارشد ترامپ برای از سرگیری مذاکرات «صلح» به بیت‌المقدس و رام‌الله می‌روندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام آگاه در کاخ سفید شب گذشته اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، دو تن از دستیاران ارشد خود را این هفته برای مذاکره در خصوص تلاش‌ها برای از سرگیری مذاکرات صلح میان صهیونیست‌ها و فلسطینیان به بیت‌المقدس و رام‌الله اعزام می‌کند.

این مقام بلندپایه کاخ سفید اعلام کرد جرد کوشنر -داماد ترامپ و مشاور ارشد کاخ سفید- و جیسون گرین بلات -دستیار ارشد امنیتی ترامپ- به زودی عازم منطقه خواهند شد. وی افزود گرین بلات روز دوشنبه و کوشنر روز چهارشنبه وارد منطقه می‌شوند.

این مذاکرات در پی گفتگو‌های ماه گذشته ترامپ با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، برگزار خواهد شد. این مقام کاخ سفید تاکید کرد از زمان سفر ترامپ تاکنون مذاکرات پشت پرده همچنان ادامه داشته است.

وی افزود: «کوشنر و گرین بلات در بیت المقدس و رام‌الله با مقامات منطقه دیدار خواهند داشت و نقطه نظرات آنان را درباره ماهیت اقدامات بالقوه بعدی و اولویت‌های آنان خواهند شنید.»

این مقام کاخ سفید تصریح کرد: «ترامپ بارها روشن ساخته است که تلاش برای دستیابی به توافقنامه صلح پایدار میان اسرائیل و فلسطین در صدر دستور کار وی قرار دارد و وی به شدت اعتقاد دارد که صلح امکان پذیر است.»

کوشنر و گرین بلات با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، و مک مستر، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در زمینه مسئله خاورمیانه همکاری دارند.

این مقام کاخ سفید اعلام کرد: «لازم است این نکته را به یاد داشته باشیم که دستیابی به توافقنامه تاریخی صلح زمان بر خواهد بود و برای دستیابی به پیشرفت احتمالا باید دیدارهای بیشتری از سوی کوشنر و گرین بلات گاهی به همراه هم و گاهی جداگانه به منطقه صورت بگیرد و احتمالا لازم خواهد بود که مذاکراه‌کنندگان اسرائیلی و فلسطینی بارها برای پیشبرد این مذاکرات به واشنگتن یا دیگر مناطق سفر کنند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار