قرارداد ساخت تجهیزات تخلیه و بارگیری غلات در ماشین سازی اراک بین مدیران این شرکت و سازمان بنادر و دریانوردی کشور امضا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛قرارداد ساخت 8 دستگاه جرثقال و تجهیزات تخلیه و بارگیری غلات به امضای مدیران ماشین سازی اراک و سازمان بنادر و دریانوردی کشور رسید .

علی آبادی معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور که به اراک سفرکرده بود در بازدید از ماشین سازی اراک از انعقاد قرارداد ساخت 8 دستگاه جرثقال و تجهیزات تخلیه و بارگیری و مکنده های غلات و جرثقال های ساحلی با شرکت ماشین سازی اراک خبر داد .

علی آبادی مبلغ این قرارداد را که قرار است در مدت 6 ماه ساخته و تحویل شود را 20 میلیون دلار دانست و اظهار امیدواری کرد با توافق به وجود آمده برای ساخت این تجهیزات با ماشین سازی، این رقم به 50 میلیون دلار افزایش یابد .


معمار زاده معاون طرح های توسعه ای شرکت ماشین سازی اراک هم گفت: با انعقاد این قرارداد 30 تا 40 درصد صرفه جویی ارزی خواهیم داشت و کیفیت محصولات تولیدی هم  درحد محصولات آلمانی است.


معمارزاده یادآور شد علاوه بر ساخت این 8 دستگاه قراراست 6 دستگاه دیگر برای بنادر داخلی و 12 جرثقال و سیستم تخلیه غلات از کشتی به ساحل برای تحویل به کشور عراق در این مجموعه ساخته شود .


با توجه به رویکرد اقتصادی کشور و خط ساحلی قابل توجه در ایران ساخت تجهیزات تخلیه و بارگیری غلات و جرثقال می تواند به توسعه بیشتر بنادرکمک کند .


انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.