نوروزی گفت: افراد سودجویی که در قالب مافیا جوانان را به استفاده از مواد نیروزا سوق می‌دهند تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیر کل نادو در گفتگو با رادیو درباره شورای عالی "نادو " ستاد ملی مبارزه با دوپینگ اظهار داشت: ریاست شورای عالی نادو بر عهده وزیر ورزش و جوانان است و اعضای آن سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف از جمله وزارت بهداشت، قوه قضاییه، آموزش وپرورش و... هستند. اما متاسفانه این شورا تاکنون تشکیل نشده است. تغییر و تحولات در وزارت ورزش و جوانان و اداره فدراسیون پزشکی ورزشی با سرپرست از دلایل تشکیل نشدن این شورا بوده است. از آغاز ورودم به فدراسیون مکاتباتی را با سلطانی فر و داورزنی انجام داده ام که امیدوارم نتیجه دهد.

وی افزود: با تشکیل این شورا وظایف هر یک از ارگان‌ها برای مبارزه با دوپینگ مشخص خواهد شد. ضمن این که مشکل بودجه نادو نیز از بین خواهد رفت. امروز برای جلوگیری از دوپینگ نیازمند یک ساختار قوی هستیم. زیرا علم ورزش و هم مسائل مربوط به دوپینگ پیشرفت چشم گیری داشته است. کسانی که به دنبال دوپینگ هستند همیشه یک قدم از ما جلوترند.

نوروزی درباره تامین بودجه فدراسیون پزشکی ورزشی افزود: فدراسیون کمکی از دولت دریافت نمی‌کند و خود ما به واسطه کارت عضویت خدمات درمانی درآمد زایی داریم. ما در دو بخش از جمله درمان آسیب ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان و سلامت همگانی که شامل بحث دوپینگ نیز می‌شود فعالیت می‌کنیم.

وی ادامه داد: نظارت و نمونه گیری‌ها در همه لایه‌های ورزش و در دو بخش آقایان و خانم‌ها انجام می‌شود. متاسفانه افراد سود جو در قالب مافیا با مشاوره‌های غلط، جوانان را به سوی استفاده از مواد نیروزا سوق می‌دهند و با سلامتی آنان بازی می‌کنند. با تعاملی که با قوه قضاییه انجام دادیم قرار بر این شد این افراد تحت پیگرد قانونی قرار داد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار