نایب رئیس جبهه پیروان گفت: اولین نتیجه آتش به اختیار این است که سیلی از مطالبات مردم توسط ارگان ها تامین خواهد شد.

محسن کوهکن نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر آتش به اختیار اظهار داشت: مقام معظم رهبری زمانی که فرمانی می‌دهند باید به آن دقت شود که بر اساس چه سرفصل و موضوعی این مسئله را مطرح کرده اند.

وی افزود: به عنوان مثال زمانی بحث اقتصادی و یا فرهنگی در میان است و مقام معظم رهبری با گلایه مندی از مراکزی که مسئولیت امور فرهنگی و اقتصادی را بر عهده دارند فرمانی را صادر می‌کنند.

کوهکن بیان داشت: البته نباید اشتباه شود وقتی مقصود مسائل فرهنگی است هم فرهنگ دینی و هم فرهنگ عمومی مردم مدنظر است و لذا اولین نکته‌ای که باید به آن توجه شود مسائل فرهنگی است.

 نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: مسائل فرهنگی برای جامعه مفاهیمی است که در چارچوب مبانی قرآنی و آموزشی تعریف می‌شود به این منظور حاکمیت تلاش می‌کند که فرهنگ جامعه را از آن جهتی که در قانون اساسی و برخی اصول دیگر تشکیل شده است را به آن سمت و سو هدایت کند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال افرادی مانند نایب رئیس مجلس برداشت انحرافی از این فرمان داشته است و این مسئله را به نحوی بیان کرده‌اند که آتش به اختیار امری دو طرفه است و بسیار تعجب برانگیز است که برخی اشخاص برداشت‌های اشتباهی از این فرمان داشته‌اند و بنده فکر می‌کنم انسانی که با مشخصات آتش به اختیار آشنایی داشته باشد می‌داند که این جمله برای نظامیان به کار می‌رود.

کوهکن اظهار داشت: شخصی که می‌خواهد در این زمینه اظهارنظر کند باید بداند در چه شرایطی اجازه آتش به اختیار داده می‌شود و آیا فرمان آتش به اختیار به این معناست که گلوله اسلحه را که به سمت دشمن بود را برمی‌گرداند؟ و ‌آن را زمین می‌گذارد ؟ و یا تسلیم ‌شود؟ معنی این فرمان این است که در گود مبارزه مسئله صحیح و منطقی که در نظام پیش بینی شده برای هدفی که قبل از آن ایجاد شده اختیار تعیین شده است.

 نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری بیان داشت: اگر در مسائل فرهنگی این مطلب را به اشتباه به حوزه‌های دیگر انتقال دهیم با فرمایشات مقام معظم رهبری هم خوانی نخواهد داشت به عنوان مثال در فرهنگ عمومی در بخش ساخت فیلم و سینما که در اختیار حاکمیت قرار دارد یک وزارتخانه‌ای بر این امر نظارت می‌کند.

وی افزود: در امور فرهنگی مبنای آتش به اختیار یعنی رفتن بر روی مرز امر به معروف و نهی از منکر که یک واجب دینی است. این اصل قانون اساسی که منافع مشروع و انسانی طرفین را مشخص می‌سازد بدین معنا که اگر کسی در مسیر صحیح امر به معروف و نهی از منکر عملی را انجام داد از عامل امر به معروف و نهی از منکر دفاع می‌کند و اگر کسی از این وظیفه دینی سوء استفاده کرد و معترض به شخصی شد این قانون از حقوق شخص متقابل دفاع خواهد کرد.

کوهکن ادامه داد: اگر ما بنشینم و منتظر این باشیم که حوزه فرهنگی به طور خودکار امور خودش را انجام دهد این گونه نیست، آتش به اختیار به این معنا نیست که ما همراهی نکنیم بلکه به این معناست که حساسیت داشته باشیم.

 نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد:  اگر دلسوزان جامعه این مسائل را هدایت کنند اولین نتیجه آتش به اختیار این خواهد بود که سیلی از مطالبات آنها از ارگان‌های مربوطه تأمین خواهد شد و اولین تلنگر این فرمان این است که اگر چراغ ارگانی خاموش است براساس وظایف قانونی که دارد فعال می‌شود لذا باید به حساسیت‌ها توجه شود.

وی ادامه داد:اگر فردی نتیجه فرمان آتش به اختیار رهبر انقلاب را هرج و مرج تلقی کند به ایشان و مردم توهین کرده است.

کوهکن افزود: به نظر می‌رسد که اطاعت از آتش به اختیار رهبری یک حس انسجام و مطالبه گری را درجامعه پدید خواهد آ‌ورد که کمک خواهد کرد که اگر مراکزی دچار کم کاری هستند احساس مسئولیت بیشتری کرده و به وظایف خود عمل کنند.

 نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پایان خاطرنشان کرد: نباید فرمان ‌آتش به اختیار به جنگ و یا حتی جنگ نرم تعبیر کرد بلکه اقدامات نرمی است که لازمه آن هیچ گونه برخورد لفظی و یا فیزیکی نیست و باید جامعه، مردم و گروه‌های متدین در جهت تحقق این فرمان مقام معظم رهبری بکوشند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار