رئيس پليس فتای استان آذربايجان شرقي در جمع کارکنان و سربازان وظیفه مرکز آموزش ولیعصر (عج) تبریز گفت: با خود مراقبتی و خود کنترلی در استفاده از فضای مجازی و با افزایش سطح آگاهی از خطرهای این فضا، خود و خانواده ها را مصون نگه داریم.

 

 به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سرهنگ محسن محمودی با حضور در جمع کارکنان و سربازان وظیفه مرکز آموزش ولیعصر (عج) تبریز عنوان کرد: امروزه با پیشرفت جوامع روز به روز به کاربران اینترنت افزوده می‌شود که این افزایش بی‌رویه کاربران منجر به حضور متخلفان بیشتر در این فضا خواهد شد.

اين مقام انتظامي افزود: لذا تمامی افرادی که به اینترنت متصل می‌شوند و علاقه به استفاده از این فضا را دارند باید از اعتماد بیش از حد به سایر مخاطبان خودداری کرده و از اتصال رایانه‌هایی که عکس‌های شخصی و خانوادگی در آن وجود دارد به اینترنت جلوگیری و حد الامکان از عضویت در شبکه‌های اجتماعی برون مرزی بپرهیزید.

وی در ادامه تاکید کرد: بهترین راه جهت حفظ خانواده ها از آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی کنترل و نظارت بر فرزندان هنگام استفاده از این فضا می باشد و ممانعت از استفاده به هیچ وچه پاسخگو و مانع از آسیبها در این فضا نخواهد شد لذا توصیه می شود والدین وقت بیشتری را جهت همراهی فرزندان و هدایت آنها در فضای مجازی صرف کنند تا از بروز آسیب های ممکنه جلوگیری شود.

رئیس پليس فتا آذربايجان شرقي خاطرنشان کرد: خود مراقبتی و خود کنترلی و افزایش سطح آگاهی ضمن اینکه باعث استفاده صحیح از ابزارها و فن آوری‌های نوین در جامعه امروزی می‌شود‌، همین اقدامات نیز از شرط های مصونیت و حفظ آسیب‌های اجتماعی کاربران در فضای مجازی است. کارکنان و خانواده نیروهای انتظامی نیز با توجه به گستردگی و حساسیت ماموریت‌ها بیشتر از سایر افراد جامعه در معرض خطر بوده و می‌بایست با بصیرت تمام در همه جوانب امورات خانوادگی را مدیریت کرده تا خدا نکرده شاهد انحراف اعضای خانواده خود در این فضا نباشیم.

وی در پایان گفت: در صورت بروز مشکلات در فضاي سايبري، پليس فتا آمادگي مقابله با جرائم رايانه‌اي را دارد و از عموم مردم درخواست داريم در صورت مواجهه با جرائم رايانه‌ای مراتب را سريعاً به وب سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.