مدیرکل میراث فرهنگی فارس از مرمت 2 خانه ثبتی در بافت تاریخی- فرهنگی شیراز با اعتبار 600 میلیون ریال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از مرمت بخش هایی از خانه های تاریخی فرهناک متعلق به دوره اوایل پهلوی و مینا متعلق به دوره قاجار در بافت تاریخی-فرهنگی شیراز با اعتبار 600 میلیون ریال در سال جدید خبر داد.

امیری افزود: خانه تاریخی فرهناک متعلق به دوره اوایل پهلوی با کاربری مسکونی به شماره 16289 در تاریخ 24/8/1385 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی در خصوص خانه تاریخی مینا نیز گفت: این بنا متعلق به دوره قاجار به شماره 30907 در تاریخ 16/6/1391 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده اند.
 
همچنین از مهمترین ویژگی های این خانه علاوه بر قرار گیری اثر در محور توریستی بافت قدیم شیراز، می توان از ارزش های هنری شامل(آجر کاری، کاشی کاری، درک های ارسی، سقف های توفال کاری، ایوان ضلع شرقی با تزئینات چوبی، طاق نماهای کار شده با آجر و کاشی) و ارزش های معماری (چهار طرف ساخت، حیاط مرکزی و اتاقی به نام شربت خانه) نام برد.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس تصریح کرد: با توجه به لزوم اجرای عملیات سبک سازی و مرمت بام در خانه تاریخی مینا و مرمت سنگ ازاره و کف سازی در خانه تاریخی فرهناک مرمت این دو خانه ثبتی با اعتباری بالغ بر 600 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی سال 96 در حال اجرا است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.