عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد گفت: با تفکیک این دو وزارتخانه، مسائل مربوط به بازرگانی و صنعت با دقت نظر بیشتری مورد توجه قرار می گیرد.

 مینا مهرنوش ، عضو هییت علمی دانشکده اقتصاد در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: جداسازی وزارت صنعت از وزارت بازرگانی اقدام خوبی است مشروط بر اینکه سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و گمرک از وزارت اقتصاد جدا شده و به وزارت بازرگانی ملحق شوند.
 
وی در ادامه افزود: دو سازمان مذکور می توانند دو بازوی اجرایی وزارت بازرگانی بوده و روند امور مربوط به صادرات را تسهیل کرده و الحاق آنها به وزارت بازرگانی موجب کاهش بروکراسی های اداری بی مورد خواهد شد.
 
مهرنوش همچنین تصریح کرد: یکی از معایبی که الان متوجه وزارت صنعت و بویژه سازمان توسعه تجارت است، عدم توجه به صادرات خدمات است که در حال حاضر بیش از 60 درصد صادرات کل دنیا را در بر می گیرد.
 
این استاد دانشگاه اقتصاد اضافه کرد: با این جداسازی ، وزارتخانه‌ای داریم که کلی نگر نبوده و به صادرات از دو جنبه کالا و خدمات توجه می کند.
 
وی در پایان تأکید کرد: بطور حتم با تفکیک این دو وزارتخانه ، مسائل مربوط به بازرگانی و صنعت با دقت نظر بیشتری مورد توجه قرار می گیرد.
 
انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار