سرپرست شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: فروش هر نوع دارو در عطاری‌های شهرستان کهگیلویه ممنوع است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه در کارگاهآموزشی یک روزه برای عطاری های فعال در شهر دهدشت با اشاره به ممنوعیت فروش هر نوع دارو در عطاری ها گفت: فروش هر نوع دارو اعم از گیاهی، شیمیایی و ترکیبی در عطاری ها ممنوع است. 

دکتر کوروش داوری افزود: هدف از برگزاری این کارگاه آشنایی فروشندگان این صنف با قوانین موجود در حوزه کاری خود است.

وی با بیان اینکه بسیاری از فرآورده های چاقی و لاغری موجود در بازار مجوز وزارت بهداشت را ندارند، ادامه داد: استفاده از چنین فرآورده هایی عوارض جدی به دنبال خواهد داشت و عرضه این فرآورده ها در عطاری ها ممنوع است.

مدیر دارو و غذای شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه هم به ارائه آموزش های لازم پرداخت و ضمن تاکید بر این نکته که فروش هر گونه دارو فقط در داروخانه ها مجاز است گفت: عطاری ها فقط مجاز به عرضه گیاه دارویی بدون تغییر شکل، پوره کردن، خرد کردن و ترکیب کردن آنها هستند.

دکتر سمیه شریف زاده به ممنوعیت فروش قرص برنج و خطرات آن اشاره کرد و افزود: جایگزین مناسب و مجاز قرص برنج برای آشنایی متصدیان معرفی و نحوه ارزیابی واحدهای عطاری با مجازات های تعیین شده در ماده 27قانون مبارزه با قاچاق کالا، برای افراد شرکت کننده در کارگاه تشریح شد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.