رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:باید از همه ظرفیت‌های شهر اصفهان استفاده شده تا کارنامه 4 ساله شورای شهر در دوره پنجم قوی‌تر شود و استاندار و صلاحیت جایگزین شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،غلامرضا شیران  امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اصول، اقدامات، فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی شورای پنجم اظهار کرد: انرژی، تعامل، همکاری و مشارکت از جمله ویژگی‌هایی است که اعضای شورای شهر می‌توانند با داشتن این ویژگی‌ها پاسخ بهتری در مسائل شهری دریافت کنند.

وی افزود: شورای اسلامی شهر اصفهان پس از 18 سال در دوره پنجم خود با دولت همسو شده است و این اتفاق خوب و نادری است؛ بنابراین پروژه‌های بسیار بزرگ و مهمی همچون پروژه قطار شهری، آب زاینده‌رود، عوارض شهری، سالن‌های اجلاس و موضوعات زیست‌محیطی(رسیدگی به آلودگی هوا و صنایع) از این پس با سهولت بهتری پیش خواهد رفت.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از اینکه تغییرات و تحولات اساسی در شهر اتفاق افتاده و هوای تازه با نگاه‌های نو و بعضاً عاری از هرگونه ادعا به طرف شهر روی آورده خرسندیم، اصفهان سال‌هاست از چشم مسؤولان و مدیران پایتخت‌نشین افتاده و باید این فرصت را برای شهر و شهروندان اصفهان غنیمت بشماریم.

وی تصریح کرد: تلاش‌های ادوار گذشته و مدیریت‌های قبلی ارج می‌نهیم، البته اینکه 2 عضو از 13 عضو منتخب شورای پنجم دارای سوابق مثبت و درخشان در 11 سال گذشته هستند، به مشکلات، خلق و خوی مردم و مسؤولان آگاهی دارند و از قبل سمت‌های مدیریتی شایسته‌ای داشته‌اند، جای بسی خرسندی است.

شیران یادآور شد: از تغییر و تحول نهراسیم و منتخبان مردم در دوره پنجم را ضمن عرض تبریک به خاطر اینکه چنین فرصت طلایی برای پیاده‌سازی انصاف، نظم، عدالت و ضوابط در خدمت‌رسانی بیش از پیش به مردم شهیدپرور شهرمان فراهم شده، آن‌ها را به هر شیوه که می‌دانیم و می‌توانیم یاری دهیم که ما خود نیز از مردم این شهر هستیم.

وی تأکید کرد: شهرها محصول افکار مدیران آن‌ها هستند، شیوه‌های عادت‌شده در حل مشکلات جدید بعضاً ناکارآمد می‌شود؛ گاهی اوقات نیاز به تغییر، اندیشه و عمل وجود دارد، تغییر نگرشی پدید آید تا مشکلات حل شود؛ زمانی که مردم هوشمندتر از مسؤولان عمل می‌کنند این مهم واجب‌تر است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان خطاب به منتخبان مردم در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان داشت: اقدامات بسیار خوبی در ادوار گذشته شورای شهر اصفهان به ویژه در دوره چهارم این شورا اتفاق افتاده، اصل شوراها خدمت‌محور بوده و خلاف توصیه‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، بعضی اوقات سیاسی شده و مشکلات نیز از همان‌ مقاطع آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهرها عمدتاً تخصصی است، با دارا بودن نگرشی مترقی، به‌روز و علم‌محور در زمینه‌های متنوع اقتصادی، اجتماعی، زیست‌محیطی و فرهنگی؛ مدیریت شهرها با عوامل و عناصر دارای فکر، عقل، انصاف، تجربه، تخصص و علاقه‌مندی در زمینه‌های یادشده بسیار مقرون به صرفه‌تر و آسان‌تر خواهد بود.

شیران بیان داشت: هرچه مسندها مهم‌تر و ضوابط سخت‌گیرانه‌تر شود، شهرها منفعت بیشتری خواهند برد؛ علاوه بر شهردار شهر، مدیران مناطق نیز باید دارای ضوابط و استانداردهای لازم باشند.

وی اذعان کرد: شهر نمونه، هوشمند و جهانی نیازمند مدیرانی خاص، نمونه، باهوش و فنی ‎است، باید از همه ظرفیت‌های شهر اصفهان استفاده شده تا کارنامه 4 ساله شورای شهر در دوره پنجم قوی‌تر شود و استاندار و صلاحیت جایگزین شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان متذکر شد: بستن شهر به بودجه‌های کلان هنر نیست، چه بسا محقق نمی‌شود و به مدیران مناطق فرصت اندیشه‌ورزی نمی‌دهد، تورم محلی ایجاد خواهد کرد؛ در حقیقت این مدیریت هزینه‌هاست که توفیق شهرداران را چندین برابر می‌کند.

وی خطاب به شورای پنجم اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: سال‌هاست که در اصفهان برای موضوعات مختلف شهری مطالعه انجام می‌گیرد، باید همه این مطالعات را غربال کرد تا متوجه شد خلاء در کدام‌یک از بخش‌هاست، از این مطالعات چه بهره‌ای برده شده و نتایج آن به کجا رسیده است؛ مفهوم توسعه پایدار، حمل و نقل پایدار، سلامت و محیط زیست به معنی واقعی و علمی کلمه را حتماً دنبال کنید.

شیران ابراز داشت: شبکه خطوط مترو در اصفهان به همراه دیگر کریدورهای حمل و نقل عمومی می‌توانند مسیر و شیوه توسعه را با کمترین عوارض و ضایعات معنادارتر کنند و برای شهر به ارمغان آورند؛ امورات فرهنگی و اجتماعی شهر نیازمند بازنگری است، فعال کردن بیش از پیش معاونت‌های حمل و نقلی ترافیک مناطق، زنده کردن بیش از 30 وظیفه حمل و نقلی در مناطق است که سال‌هاست از آن غفلت شده و این یعنی توزیع عادلانه وظایف در شهر و کاهش ضایعات ترافیکی.

وی اضافه کرد: حمل و نقل یک‌پارچه و مکمل و ایمن‌سازی عبور و مرور نیازمند تغییر و تحولات شهری است؛ از خواهرخواندگی اصفهان با شهرهای مهم جهان فقط نامی باقی مانده، خواهرخواندگی ظرفیت‌های فنی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی فراوان برای هر شهر ایجاد می‌کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: فضای سبز شهر اصفهان باید علاوه بر زیبایی و سبز دیدن، به کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی کمک کرده و با اقلیم اصفهان هماهنگی شود؛ شهرسازی جهت توسعه و تربیت مردم در تنظیم رفتارها باید به نحوی باشد که هوای پاک را به شهر بیاورد.

وی در پایان افزود: جلسات مکرر شهرداری اصفهان نیاز به بازنگری دارد، فرآیند تعریف مشکل و پروژه و همچنین واگذاری، نظارت و تصویب طرح‌ها نیاز به بازنگری جدی دارد؛ فرصتی طلایی پیش روی شورای پنجم است که باید از این فرصت به خوبی استفاده کند.

 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.