وی افزود: حتی در طرحهای موضعی بازآفرینی شهری نیز این امر باید لحاظ شود که نقش مؤثری در باز زنده سازی شهری، استفاده از پتانسیلهای اقتصادی شهر و پیشبینی فضاهای ایستگاهی متناسب با توسعه شهری برای حمل و نقل بینشهری و برونشهری دارد که گاهی مؤثر در توسعه شهری و مجموعه شهری بر مبنای حمل و نقل عمومی است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: در کلانشهر اصفهان تقاضای کافی برای حمل و نقل ریلی وجود دارد و با استمرار سیستم ریلی درونشهری میتوان گفت که کلانشهر اصفهان از نظر مصرف انرژی، نقش آلایندهها، ایمنی و نظم سفر موقعیت ممتازی را خواهد داشت.
وی تأکید کرد: باید تغییر نگرشی نسبت به شهر اصفهان در مقابل حومه صورت پذیرد و مجموعه شهری یکپارچه مدنظر قرار گیرد؛ ازاینرو در مهر و مومهای اخیر به اتصال شهرهای جدید فولادشهر، مجلسی و بهارستان و شهرهای اقماری نظیر خمینیشهر، شاهینشهر، نجفآباد به شهر اصفهان از طریق قطار شهری نگاه ویژهای شده است.
غلامی با بیان اینکه یکی از مشکلات امروزه عدم یکپارچگی و هماهنگی بین حمل و نقل درونشهری و برونشهری است، گفت: این دو بخش متولی متفاوتی دارند و در برنامهریزیهای یک بخش، بخش دیگر نادیده گرفته میشود.
وی ادامه داد: این امر کاملاً طبیعی است چرا که متولیان موظف نیستند در پروژههای حمل و نقل شهری به پروژههای برونشهری و توسعه و عمران شهری توجه کنند و بالعکس و هرکدام جداگانه برنامهریزی میکنند که در کشورهای پیشرفته، سعی میکنند که طرحهای حمل و نقل با طرحهای توسعه و عمران شهری همخوانی و یک سوئی داشته باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در پایان ابراز امیدواری کرد که تا پایان شهریور ماه امسال طرح جامع حمل و نقل استان با رویکرد یکپارچگی و هماهنگی طرحهای توسعه و عمران شهری به اتمام برسد و بتوانیم با تصویب این طرح در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور و شورای حمل و نقل و ترافیک کشور این طرح را در نیمه دوم سال در استان اجرای کنیم.