3 هزار هکتار از زمین های شالیزاری مازندران پارسال با اعتبار 29 میلیارد تومان تجهیز و نوسازی شد.

ایرج ساعدی مدیر آب، خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری گفت: 160 هزار هکتار از زمین های شالیزاری استان قابلیت اجرای طرح تسطیح اراضی دارد که از این میزان 55 هزار هکتار از سال 1370 تاکنون تجهیز و نوسازی شد.

وی از قرارداد 29 میلیارد تومانی تسطیح و یکپارچه سازی 4 هزار هکتار از زمین های شالیزاری استان در سال گذشته خبر داد و افزود: این طرح تاکنون در 3 هزار هکتار از زمین های شالیزاری استان اجرا شد.

مدیر آب، خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی مازندران به اجرای طرح تسطیع اراضی در قالب طرح فاینانس اشاره کرد وگفت: مقدمات این طرح از دو سال قبل تاکنون در45 هزار هکتاراز زمین های شالیزاری دو استان مازندران و گیلان در قالب فاینانس فراهم شده است.

ایرج ساعدی با بیان اینکه قرار بود طرح فاینانس درطی 3 سال در 15 هزار هکتار از زمین های شالیزاری انجام شود افزود: درسال 94 و 95 طرح فاینانس از محل اعتبارات داخلی دولت در سطح 5 هزار هکتار از اراضی مازندران انجام شد.

وی زهکش ، کانال آبرسان و جاده دسترسی مجزا ویژه همه مالکیت ها را از مزایا اجرای این طرح دانست و گفت: پس از اجرای این طرح امکان کشت مکانیزه در اراضی کشاورزی افزایش می یابد.

وسعت زمین های شالیزارهای استان مازندران 210 تا 212 هزار هکتار است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار