مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: در سال تحصیلی 97-96 تعداد 26 هزار نوآموز استان در برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی شرکت می کنند

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛مراسم نمادین افتتاحیه اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان امروز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاون آموزش ابتدایی اداره کل، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج، مسئولین دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت و سازمان بهزیستی استان، اولیا و نو آموزان در دبستان حیرت سجادی ناحیه یک سنندج برگزار شد.

رشید قربانی درآیین افتتاحیه این برنامه گفت: امسال تعداد 15 پایگاه سنجش در سطح استان آماده ارائه خدمات به نوآموزان هستند.

وی برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نو آموزان را یک فرآیند فرادستگاهی دانست و افزود: آموزش و پرورش محور اجرای این برنامه ارزشمند اجتماعی است و نتایج اجرای این برنامه برای دستگاه‌هایی همچون بهزیستی، بهداشت و علوم پزشکی و همه افراد جامعه مفید خواهد بود.

قربانی انجام معاینات دهان و دندان، قد و وزن، معاینات بالینی، ارزیابی بینایی و تست دید رنگ، ارزیابی شنوایی و انجام تست گفتاری فونتیک، آمادگی تحصیلی، ارزیابی اتیسم، تشخیص نهایی جایگاه آموزشی نو آموز و ثبت سامانه‌ای را از مهمترین مراحل سنجش نو آموزان در پایگاه‌های استان برشمرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان عدم شناخت مشکلات جسمانی نوآموزان را دارای تبعات جبران ناپذیری برای خانواده‌ها و جامعه عنوان کرد و افزود: عدم رسیدگی به این موضوع در آینده نیز موجب سرخوردگی فرد در عرصه اجتماع خواهد شد.

قربانی در پایان با اشاره به پوشش تحصیلی و ارتقای کیفیت تحصیلی به عنوان دو هدف اساسی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش گفت: متولیان برنامه سنجش باید با توجه به حساسیت کار، برخورد مناسبی با دانش آموزان با نیازهای ویژه داشته باشند که آنان احساس سرخوردگی و محدودیت نکنند و به درس و مدرسه علاقمند شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.